Konrad Dulkowski
Dziennikarz, reżyser, dramatopisarz.
Dyrektor artystyczny Teatru TrzyRzecze, członek zarządu Stowarzyszenia Dramatopisarzy i Dramaturgów Polskich.
Urodził się 23 marca 1972 w Białymstoku, do podstawówki chodził w Płocku, liceum kończył w Suwałkach, od kilkunastu lat mieszka w Warszawie. Studiował malarstwo w Łodzi, stosowane nauki społeczne na UW, dziennikarstwo w Wyższej Szkole im. M. Wańkowicza, dramatopisarstwo w Szkole Dramatu przy Laboratorium Dramatu w Warszawie.
W swoim życiu pracował jako kierownik monopolowego, prowadził sklep z odzieżą używaną, pracował na budowach i w gospodarstwach rolnych Niemiec, był ochroniarzem, kurierem rowerowym, przemytnikiem. Wreszcie został dziennikarzem radiowej Trójki, a później Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Dziennikarz m.in. „Przekroju”, „Marie Claire”, „Dziennika Polska The Times”. Publikował w „Polityce”, „Gazecie Wyborczej”, „Press” i wielu innych tytułach.
W 2010 r. wraz z Rafałem Gawłem założył Teatr TrzyRzecze. Teatr początkowo mieścił się w pożydowskim drewnianym domu przy ul. Młynowej 19 w Białymstoku, jest zorientowany na promowanie współczesnej dramaturgii. Od maja 2015 Teatr TrzyRzecze mieści się w Warszawie, przy ul. Suzina 6, w budynku dawnego Kina Tęcza. O TrzyRzeczu głośno stało się w wyniku akcji społecznej „Zamaluj zło”, gdy na zgłoszenie działaczy teatru prokurator Roszkowski z Prokuratury Białystok-Północ wysłał odpowiedź, że wg niego „swastyka to azjatycki symbol szczęścia”, w związku z czym nie widzi podstaw do ścigania osób malujących znak na murach.
Konrad Dulkowski jest autorem sztuk Dziesiona (druk w „Dialogu” nr 03/2014) i Błazenada.
Dziesiona (tytuł w gwarze przestępczej oznacza przestępstwo z art. 210 dawnego KK – kradzież z pobiciem) to opowieść o męskich lękach i wzorcach kulturowych męskości przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Świat drobnych przestępców pokazuje działanie podstawowej siły determinującej działania mężczyzn – strachu przed ośmieszeniem.
Błazenada to opowieść o pogoni za spełnieniem osadzona w historii czterech dziewczyn przyjeżdżających do wielkiego miasta. Analiza pokolenia kobiet wychowywanych bez ojca, migrujących w poszukiwaniu lepszego życia.
Reżyser spektakli:
- Piaskownica wg tekstu Michała Walczaka – premiera 31 marca 2012
- Blackbird wg tekstu Davida Harrowera – premiera 28 lipca 2012
- Dziesiona wg własnego tekstu – premiera 1 grudnia 2012
- Błazenada wg własnego tekstu – premiera 14 czerwca 2013
- Od -18 w Białymstoku do -7 w Trójmieście wg tekstu Anny M. Pawłowicz – premiera 30 listopada 2013
- Majtki wg tekstu Pawła Priażko – premiera 27 września 2013
opr. Kamila Paprocka-Jasińska, 2016