Wesoła Jama
Teatr działał przy Hożej 29. Na bazie legendy teatru Eldorado powstała nowa scena, którą jej kierownicy definiowali jako kabaret literacko–artystyczny. Nie miała jednak takiego potencjału jak jej poprzedniczka, a i repertuar coraz częściej sięgał po popularne, ocierające się o wulgarność tematy i numery. Szczególny niesmak w środowisku wzbudzał fakt budowaniu treści programów w oparciu o bulwarowe sensacje, jak w przypadku Tajemicy Parku Skaryszewskiego (prem. 27 listopada 1927r.), który oparty był o historię samobójstwa, którą żyła Warszawa. Nie był to jednak na tyle popularny sposób na prowadzenie teatru, by uchronić go przed klapą jeszcze przed końcem sezonu.
Ewa Hevelke (2017)
Bibliografia:
- Edward Krasiński, Warszawskie sceny 1918–1939, P.I.W., Warszawa 1976
- Ludwik Sempoliński, Wielcy artyści małych scen, wyd. Czytelnik, Warszawa 1977
Sezon: 1927 / 1928
Kierownictwo
kierownik artystyczny:
Leopold Morozowicz
kierownik artystyczny:
Aleksander Szarkowski
Zespół artystyczny
aktorzy: Mieczysław Brygiewicz, Paweł Chmielewski, Rena Janicka, Leopold Morozowicz, Jan Niwiński, Eugenia Strycka, Aleksander Szarkowski, Bronisława Wirska
Balet:tancerze zespołowi: Cecylia Cesarska