Marzena Sadocha
(wł. Magdalena Marzanna Sadocha)
Urodziła się w Ziębicach. Dramaturżka Teatru Polskiego we Wrocławiu. Sekretarz redakcji „Notatnika Teatralnego”.
Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Łódzkim i Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowczyni Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu.
Dramaturżka przedstawień Agnieszki Olsten (LINCZ: Pani Aoi. Wachlarz. Szafa wg jednoaktówek Yukia Mishimy, 2007) i Moniki Pęcikiewicz (Hamlet Williama Shakespeare’a, 2008) w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Tamże przygotowała czytanie HamletMaszyny Heinera Müllera (2008), własnego tekstu Za chwilę spadnie bomba (2013) oraz dwukrotnie Małego Księcia wg Antoine’a de Saint-Exupéry’ego (2013 i 2014), a w warszawskim Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego spektakl-wykład Sztuka i społeczeństwo, oparty na tekście Sadochy My, karły z wpisanym esejem Stanisława Brzozowskiego Sztuka i społeczeństwo (inauguracja cyklu Brzozowski. Wstęp wolny, 2011). Jest też autorką performansu Roma Movie w Teatrze Polskim we Wrocławiu (w ramach projektu Miasta i psy, wokół premiery spektaklu Michała Borczucha Zachodnie wybrzeże. Powrót na pustynię wg Bernarda-Marie Koltèsa). Wraz z Michałem Kmiecikiem napisała Czy pan to będzie czytał na stałe?(prapremiera: reż. Michał Kmiecik, Teatr Polski we Wrocławiu, 2012; pierwodruk fragmentów: „Opcje” 2012 nr 2).
Autorka dramatów Małe dziecko (sztuka zakwalifikowana do finału IV edycji Konkursu poświęconego polskiej dramaturgii współczesnej Metafory Rzeczywistości 2011 w Poznaniu; czytanie: reż. Norbert Rakowski, Teatr Polski w Poznaniu, 2011; pierwodruk: „Dialog” 2012 nr 5), Za chwilę spadnie bomba (tekst zakwalifikowany do półfinału IV edycji Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, 2011; wyróżnienie w V edycji Konkursu poświęconego polskiej dramaturgii współczesnej Metafory Rzeczywistości 2012 w Poznaniu; pierwodruk: „Notatnik Teatralny” 2012–2013 nr 70–71; czytanie: reż. Marzena Sadocha, Teatr Polski we Wrocławiu, 2013), Media Medea (czytanie: reż. Adam Nalepa, II Rezydencja Artystyczna i Festiwal Teatru Dokumentalnego Sopot Non-Fiction, 2013; pierwodruk: „Dialog” 2014 nr 3) i SZUKAM NA TWOIM CIELE. Snapchat (czytanie: reż. Ewelina Marciniak, Teatr Polski we Wrocławiu, 2014; pierwodruk: „Notatnik Teatralny” 2014–2015 nr 77) oraz europoematu PTAKI KTÓRE JEM (czytanie: reż. Marcin Liber, Teatr Polski we Wrocławiu, 2014; pierwodruk: „Dialog” 2015 nr 1). Premiera Media Medei w reż. Marcina Libera odbyła się 4.10.2105 roku na Scenie na Świebodzkim. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Od stycznia 2015 roku jedna z członkiń zarządu Stowarzyszenia Dramatopisarzy i Dramaturgów Polskich.
Opr. Kamila Paprocka-Jasińska, 2016