Monitor Encyklopedii Teatru Polskiego 2023, nr 3
- Rocznik
- 2
Treść
Od redakcji ►[ 5 ]
WARSZTATOWE
Kolektywy jako modele pracy twórczej
Katarzyna Tokarska-Stangret
Grzybnia. Zespół teatralny z perspektywy obserwacji uczestniczącej ►[ 7 ]
Agata M. Skrzypek
Co robimy wspólnie ►[ 12 ]
Szmery improwizacji – z osobami tworzącymi Stowarzyszenie Szmery: Mają Cieślak, Michałem Dębskim, Jankiem Kannem i Gabrielą Wachowicz rozmawia Kasia Jerzak ►[ 15 ]
Temperament, integracja, szczerość i perfekcjonizm, który chce działać – z Natalią Królak rozmawia Julia Ogonowska ►[ 19 ]
Ile twarzy ma kolektywność? – z Pauliną Szczęsną rozmawia Anita Chojecka ►[ 22 ]
„Dobrze działający kolektyw to coś na kształt wieloosobowego związku. Wieloosobowego, więc trudniejszego” – z Natalią Dinges rozmawia Hania Liberda ►[ 26 ]
„My jesteśmy grupą przyjaciół i pasjonatów Urzecza”. Czy w zespołach ludowych jest miejsce na kolektywność? – z Aleksandrą Różycką rozmawia Kasia Sęk ►[ 28 ]
Czy Dom może być kolektywem? – z Dianą Revlon rozmawia Ada Łakomiak ►[ 30 ]
Przesuwanie granic hierarchii. O kolektywnej pracy z dziećmi – z Wiktorią Hładko rozmawia Zuzia Kluszczyńska ►[ 32 ]
Aktorki Teatru Sztuki Ciala
Monika Rajtner
Moja mama jest mimem ►[ 33 ]
NOWE W ETP
Teatry i zespoły
Katarzyna Flader-Rzeszowska
Teatr Rapsodyczny ►[ 41 ]
Piotr Morawski
Państwowy Teatr Ziemi Mazowieckiej ►[ 58 ]
Piotr Dziewoński
Teatr Ludowy im. Wojciecha Bogusławskiego w Lingen ►[ 63 ]
Tomasz Mościcki
Qui Pro Quo ►[ 77 ]
Andrzej Linert
Teatr Satyry w Katowicach 1954–1958 ►[ 86 ]
Roman Dziewoński
Kabaret Artystów „Szpak” ►[ 93 ]
Opisy przedstawień
Wanda Świątkowska Miarka za miarkę Krystyny Skuszanki ►[ 101 ]
Biogramy
Marek Teler
Biogramy Kryńskich rozdzielone ►[ 107 ]
Piotr Dziewoński, Janusz Legoń
Jerzy Aleksander Kawka ►[ 112 ]
Maria Prussak
Stefan Treugutt ►[ 116 ]
Roman Dziewoński
Wojciech Młynarski ►[ 121 ]
Andrzej Linert
Marcel Kochańczyk ►[ 124 ]
Grażyna Chmielewska
Alicja Kruszewska ►[ 127 ]
Barbara Osterloff
Dorota Kołodyńska ►[ 129 ]
Hasła przedmiotowe
Agnieszka Koecher-Hensel
Malarstwo teatralne, malarnia teatralna, dekoracja teatralna ►[ 134 ]
ODKRYTE
Zbigniew Majchrowski
Transgresja w polskiej sztuce współczesnej ►[ 141 ]
Janusz Legoń
Terror erotyczny albo Ostatnia afera teatralna dwudziestolecia międzywojennego ►[ 151 ]
Krzysztof Majchrzak
„Kwadrat” Zatorskiego ►[ 165 ]
Marek Podlasiak
Max Reinhardt nie zaprezentował Króla Edypa w toruńskim Parku Wiktorii w 1912 roku ►[ 169 ]
Marek Podlasiak
Słowo polskie w Teatrze Miejskim w Toruniu – nowe ustalenia ►[ 173 ]
Magdalena Raszewska
Timoszewicz za kulisami ►[ 178 ]
Kalendarze Jerzego Timoszewicza ►[ 183 ]
PRZECZYTANE
Laudacje książek nominowanych do nagrody PTBT za 2022 rok
Agata Chałupnik
Gra w klasy ►[ 188 ]
Katarzyna Osińska
Atlas anatomiczny Georga Büchnera ►[ 191 ]
Ewelina Godlewska-Byliniak
Potencjalności transformacji Łucji Iwanczewskiej ►[ 193 ]
Najnowsze nabytki Czytelni ETP ►[ 194 ]
RELACJE I KORESPONDENCJE
Zenon Butkiewicz
Do Rijeki? W maju? ►[ 195 ]
Z listów do redakcji ►[ 198 ]