Stanisław Staliński
Stolica współczesnego teatru. Za czerwoną kurtyną sowiecką
„Wiadomości Literackie” 1924, nr 2, s. 2 Kopiuj adres bibliograficzny
Obszerny artykuł o najważniejszych zjawiskach w życiu teatralnym Związku Radzieckiego. Nadtytuł: „Stolica współczesnego teatru”. Autor przedstawia:
- MChAT (Moskiewski Teatr Artystyczny) Konstantina Stanisławskiego i Władimira Niemirowicza-Danczenki;
- Kamiernyj Tieatr (Teatr Kameralny) Aleksandra Tairowa;
- GITIS – teatr prowadzony przez Wsiewołoda Meyerholda;
- Mastfor (w artykule błędnie: Nastfor) – studio prowadzone przez Nikołaja Forregera (ros. Mastierskaja Forregera)
- eksperymenty formalne w operze moskiewskiej.
Wzmianka o wystawieniu Nie-Boskiej komedii w Teatrze Dramatycznym w Piotrogrodzie (właśc. Państwowy Teatr Eksperymentalny, reż. Wsiewołod Wsiewołodski, prem. 15 listopada 1923).
- Typ
- artykuł
- Osoby
- Konstantin Stanisławski, Aleksandr Tairow, Wsiewołod Meyerhold, Nikołaj Foregger
- Słowa kluczowe
- Moskwa, Teatr Kameralny, Związek Radziecki, Moskiewski Teatr Artystyczny
- Link do numeru
- https://fbc.pionier.net.pl/view/nnhR7m0?p=2