Słowo kluczowe "polemika" Udostępnij Artykuły Meyerhold o Piscatorze Czy Stanisław Brzozowski był nielegalnym synem hr Poletyłły? Józef Aleksander Gałuszka Mobilizacja inwalidów mg [Mieczysław Grydzewski] W obronie Cocteau Jarosław Iwaszkiewicz Zakończenie polemiki Arnold Szyfman Lekcja polemiki Antoni Słonimski Sumienie sztuki czy panienka przy fortepianie? Maria Dąbrowska Wielcy pisarze o krytykach Maria Dąbrowska Generalissimus na rosynancie Stefan Essmanowski E pur si muove! Stefan Jaracz Kapitan z Koepenick [„Kurier Czerwony”...] Antoni Słonimski Po recenzji z Rywali Juliusz Kaden-Bandrowski Rywale reż. Karol Borowski Magia w różnych stopniach wesołości Wacław Borowy Magia reż. Ryszard Ordyński Alfred Kerr w Paryżu Artur Prędski Shaw w Warszawie Włodzimierz Popławski Kosmiczne zmartwienia Karol Irzykowski Stary Kapulet i mamka Tadeusz Boy-Żeleński Romeo i Julia Łunaczarski o Bernardzie Shaw Gabriela Pauszer Sen srebrny Salomei i trzeźwy rachunek krytyki Leon Pomirowski Sen srebrny Salomei Jeszcze Sen srebrny Salomei Antoni Słonimski O Jeremiasza Zweiga Pro pace Jeremiasz Przymierze O Teatr Polski Arnold Szyfman Fredro, krytyka, czytelnicy Maria Dąbrowska Kto plagiował [sic!]? L'homme que j'ai tué Szkarłatna Maska: Dybuk Antoni Słonimski Dybuk reż. Andrzej Marek Geneza pewnego utworu Ludwik Hieronim Morstin Na szańcach Reduty mg [Mieczysław Grydzewski] Czego nauczyła mnie Reduta Stefan Jaracz Akademicka polemika trwa Czym jest literatura? Ludwik Hieronim Morstin Z powodu uwag Irzykowskiego o molierowskim Świętoszku mst [Mieczysław Sterling] Sprostowanie Krzywienie kultury teatralnej Stefan Jaracz Ślaz odezwał się Dzieje grzechu Dookoła zbiorowego wydania Wyspiańskiego Tadeusz Sinko o Dar Wisły Józef Prądzyński Pan Tadeusz i… dziady wileńskie Jan Lechoń Kultura Trzeciej Rzeszy [Dowiadujemy się, że...] jl [Jan Lechoń] Tumor Mózgowicz Panu Zygmuntowi Wasilewskiemu w odpowiedzi Jerzy Eugeniusz Płomieński Doping, ramiarstwo i perspektywizm a merytoryzm Karol Irzykowski Niezrozumialstwo Karol Irzykowski Pan Zygmunt Kisielewski Jan Lechoń Opowieść zimowa Scena Polska a Teatr Polski Tymon Terlecki Lew i głuszec w Tadeusz Łopalewski Miłość czuwa O Słowackiego Sen srebrny Salomei Z.A.D. cofa się mg [Mieczysław Grydzewski] Czesi a literatura polska Václav Dresler Istotne zadania propagandy Bojkot sztuki religijnej Ludwik Hieronim Morstin Dar Wisły Jeszcze Teatr Polski Bohdan Korzeniewski W sprawie artykułu pt. Metamorfozy Grubińskiego Stefan Napierski Muszę się wtrącić Antoni Słonimski Wieża Babel reż. Leon Schiller Sprawy konkursowe – Z. A. D. nie jest zdolny do dania satysfakcji – O oficerach i tasakach – Stempelki – Grubiński na stosie – Czy Lorentowicz wypłynie? – Nie ma walki – Porozumienie przeciętności – Groźby – Głos budzącego się życia Antoni Słonimski Stare dowcipy – Kanały są nawet na Marsie – 1 : 3000 – Dlaczego nie wysłano Gracjana Pyrka? – Z czem do gościa? – Dedykacja Or-Ota – Boy jest elektroluxem – Stalaktyty – Co mi p. Kołaczkowski zrobi? – Słabe odkrycie – Barok czy prymityw? Antoni Słonimski Inscenizacja sztuki Nowaczyńskiego Wojna wojnie Stefania Zahorska Wojna wojnie! reż. Leon Schiller Krytyka krytyki Jerzy Eugeniusz Płomieński Uciekła mi przepióreczka O łódzkim teatrze dyr. Szyfmana Wilhelm Fallek List otwarty do warszawskich krytyków teatralnych Napaść Czerwony młyn reż. Karol Borowski Nieporozumienie Jan Lechoń Złoty płaszcz reż. Leon Schiller Polemika teatralna Jeszcze aptekarze i sztuka Myszy bez kota Komentarz czy elementarz? Jerzy Pański Carski Lwów O kłamstwo i prawdę Przybyszewskiego Tadeusz Boy-Żeleński Flers a krytyka dramatyczna O poziom Teatru Polskiego mg [Mieczysław Grydzewski] Polemika mg [Mieczysław Grydzewski] O rzekomej spółce Maria Jehanne Wielopolska W sprawie nieznanych krytyków Fredry Jerzy Pański W obronie Woltera [Co pewnen czas zwracają się do mnie żydowscy dziennikarze...] Antoni Słonimski Szczerość za szczerość Władysław Zawistowski Szalony dzień O przeróbkę Szwejka Władysław Juraszek Przygody dzielnego wojaka Szwejka O Zapolską Antoni Wysocki Kochana… nieścisłość Sprawa Dantona [Zwrócił się do mnie...] Antoni Słonimski Lwy czy głuszec? mg [Mieczysław Grydzewski] Teatr samorodny Zdzisław Kwieciński Dziwne pismo O Kaisera Adam Zagórski Od poranka do północy [Notatka Marii Kasterskiej...] Fałszem i perfidią Szkodliwa propaganda O wstępy do dzieł Wyspiańskiego Tadeusz Sinko Karol Hubert Rostworowski a „Wiadomości Literackie” Antychryst Sztuka a farmacja Myszy bez kota Quousque tandem? Karol Irzykowski Dwa listy Zegadłowicza Stefan Papée Na płatkach róży Ludwik Hieronim Morstin Dzika pszczoła Fałsze pana Antoniego Wysockiego Aniela Kallas Sztuka O'Neilla w Ateneum Stefan Jaracz; Leon Schiller Czarne ghetto (Wszystkie dzieci Boga mają skrzydła) O Pomyłkę Władysław Broniewski Gra o Herodzie Kamienna osoba a kamyczkowa argumentacja Eugeniusz Kucharski Ochłap czy Telimena? Tadeusz Boy-Żeleński Odpowiedź panu Schillerowi Jakub Rotbaum Nieznany cenzor Ptaki Kilka uwag o kulcie Wyspiańskiego Gabriela Pauszerówna Parę słów odpowiedzi Leon Schiller Krzyczcie, Chiny! Recenzenci londyńscy i tłumacz sztuki Shawa O szacunek dla twórczości Jan Lechoń Sprostowanie Mieczysław Szyszyłowicz Ptaki Wyjaśnienie rodziny Fredry [Wiele dyskusji i polemik przypomina rozmowę z głuchym] Antoni Słonimski S.O.S.! O inscenizację Stefania Zahorska Opera za trzy grosze reż. Leon Schiller Odpowiedź recenzentom Julian Tuwim Inter augures. Słaba odpowiedź osaczonego zrozumialca Karol Irzykowski Porachunki z krytykami krytyków Karol Irzykowski Wesoła magia Antoni Słonimski Magia Samowola reżyserii czy wina tłumacza? Jerzy Rawicz Ucieczka Nasza hiszpańszczyzna Stefan Essmanowski O porządek w kolejności stylów Krystyna Rothert Szklanka wody reż. Emil Chaberski O poziom artystyczny teatrów miejskich. Artur Śliwiński contra Wiadomości Literackie Sen srebrny Salomei Szmonces i Upiory Maria Kuncewiczowa Upiory O przekład Towariszcza Devala Bolesław Gorczyński Towariszcz [W nr. 6 Pionu...] Antoni Słonimski Dziady Schillera oskarżone o bezbożnictwo Jan Korolec Dziady reż. Leon Schiller Piraci lądowi Zofia Stryjeńska Wesele i awantura Feliks Parnell Wesele Klerkizm Leon Kruczkowski Kordian i Cham reż. Eugeniusz Poreda Irzykowski nie zmienił zdania Karol Irzykowski Kordian i Cham reż. Eugeniusz Poreda Na mieliznach patosu Jan Emil Skiwski Dziady jako misterium Zofia Niemojewska-Gruszczyńska Dziady reż. Leon Schiller O honoraria malarskie Feliks Topolski Artiur szaleje as [Antoni Słonimski] Echa ataku A. Łaszowskiego na obyczaje teatralne Dyskusja o obyczajach teatralnych Bilans teatru krakowskiego Józef Aleksander Gałuszka Udostępnij Zaproponuj uzupełnienielub zgłoś błąd na stronie