Artykuły

Białystok. Zapraszamy kulturalnie Warszawę

Białostocki magistrat właśnie ogłosił przetarg na realizację niekonwencjonalnej kampanii promocyjnej stolicy Podlasie w Warszawie. Ma być zaskakująco i bardzo ciekawie.

Tunel - artystyczna instalacja na warszawskich deptakach ma promować Dni Sztuki Współczesnej, wielkie lalki zachęcą do odwiedzenia Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Lalkarskich, a naklejki winylowych płyt na studzienkach kanalizacyjnych zaproszą na festiwal Undergrund.pl - te i wiele innych niekonwencjonalnych pomysłów na kulturalną promocję Białegostoku w stolicy zrealizuje firma, która wygra w ogłoszonym właśnie przetargu.

Pisaliśmy, że na początku marca nieformalna grupa Alcokolegtyw, czyli ludzie związani z teatralno-filmowymi projektami Alco.Dudes i Kolegtyw, wygrała konkurs organizowany przez magistrat na koncepcję niestandardowych działań promujących kulturalne wydarzenia w mieście. A przede wszystkim miała dać pomysł kampanii Międzynarodowego Festiwalu Szkół Lalkarskich. Zarówno magistrat, jak i urzędnicy nie chcieli wówczas jednak zdradzać, na czym owa promocja ma polegać. Wyjawili jedynie, że w planie są flash moby, etiudy aktorskie, pojedynki taneczne. Młodzi pomysłodawcy zgarnęli 10 tys. zł nagrody, ale musieli zrzec się praw autorskich.

Teraz realizacją ma się zająć już profesjonalny wykonawca. Właśnie ogłoszono przetarg, jego wynik powinien być znany pod koniec kwietnia. Pierwsze działania promocyjne w Warszawie muszą być przeprowadzone już w maju, przed 25. edycją Dni Sztuki Współczesnej. I jak się wynika z ogłoszenia przetargowego, promocja będzie ciekawym wyzwaniem. W każdym przypadku prowadzona jest dwutorowo - przez akcje happeningowo-artystyczne w centrum Warszawy i przez informacje w mediach oraz internecie. Odbiorcami mają być kręgi artystyczne, studenci, zwłaszcza Akademii Teatralnej, Akademii Sztuk Pięknych i Uniwersytetu Warszawskiego oraz środowiska związane z tańcem czy kulturą hip-hopu.

Zaintrygowani powinni być przechodnie, którzy w maju na jednym ze stołecznych deptaków (np. Pasaż Wiecha, ul. Chmielna albo starówka) ujrzą tunel-kubik, projektu artysty zaproszonego na Dni Sztuki Współczesnej. Na portalach typu Facebook czy YouTube ma się natomiast pojawić filmik reklamujący białostocką imprezę, wykonawca będzie musiał poinformować o niej także najważniejsze tytuły prasowe, tygodniki, pisma kulturalne, serwisy internetowe, stacje telewizyjne i rozgłośnie. Informacje powinien wrzucić także na portale społecznościowe. Na ulotki i plakaty natknąć się powinni bywalcy takich miejsc jak Zachęta, Centrum Sztuki Współczesnej, teatry, centra artystyczne, modne puby, kawiarnie czy hostele młodzieżowe.

W czerwcu przed V edycją Międzynarodowego Festiwalu Szkół Lalkarskich na stołecznym Nowym Świecie czy Krakowskim Przedmieściu zobaczyć będzie można etiudy lalkarskie z wykonawcami w maskach lub na szczudłach. Będzie też okazja, by wykorzystać białostoczan mieszkających lub pracujących w Warszawie, którzy zaproszeni zostaną do udziału we flash mobie. Na dwa tygodnie przed festiwalem w charakterystycznych miejscach Warszawy, np. pod Rotundą, Pałacem Kultury czy na starówce pojawią się lalki teatralne dużych gabarytów. Tu także zaplanowano szczegółowo kampanię w mediach, internecie i kulturalnych przybytkach stolicy.

Pokazy break dance przy stacji metra, żywy plan filmowy, niby-książki - zaproszenia przybite do stolików w kawiarniach - to kilka najciekawszych pomysłów na promocję, której doczekają się także Free Mind Festiwal, Białysztuk, festiwal Undergrund.pl, impreza taneczna Over the Top, Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych "ŻubrOFFka".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji