Artykuły

Warszawa. Cztery projekty w finale VII edycji programu "Placówka" Instytutu Teatralnego

Projekty „Diabelski młyn – rekonstrukcja” Krzysztofa Cicheńskiego, „Refrakcja” Magdy Fejdasz, Patrycji Kowańskiej i Weroniki Pelczyńskiej, „Ciche współpracownice Brechta. Praca niewidzialnych rąk” Darii Kubisiak oraz „P7P” Agnieszki Nasierowskiej znalazły się w finale VII edycji programu „Placówka” Instytutu Teatralnego. Zwycięski projekt (lub projekty) poznamy do końca listopada. Do tej pory w ramach programu – którego budżet wynosi co roku 100 tys. zł – powstało już 11 projektów.

Projekty „Diabelski młyn – rekonstrukcja” Krzysztofa Cicheńskiego, „Refrakcja” Magdy Fejdasz, Patrycji Kowańskiej i Weroniki Pelczyńskiej, „Ciche współpracownice Brechta. Praca niewidzialnych rąk” Darii Kubisiak oraz „P7P” Agnieszki Nasierowskiej znalazły się w finale VII edycji programu „Placówka” Instytutu Teatralnego. Zwycięski projekt (lub projekty) poznamy do końca listopada. Do tej pory w ramach programu – którego budżet wynosi co roku 100 tys. zł – powstało już 11 projektów.


O wyborze finalistów zadecydowała 14 października 2021 Komisja programu „Placówka”, składająca się z kierowników wszystkich Działów oraz Dyrekcji Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego (Joanna Biernacka-Płoska koordynatorka programu, Dorota Buchwald, Jarosław Cymerman, Justyna Czarnota, Dorota Głowacka, Anna Hausner, Jadwiga Majewska, Krystyna Mogilnicka, Łukasz Orłowski, Olga Sobkowicz, Mateusz Żurawski).


Decyzja podjęta została na podstawie lektury przesłanych przez twórczynie i twórców eksplikacji. W tym roku nadesłano 82 zgłoszenia (6 zgłoszeń zostało zdyskwalifikowanych z powodu błędów formalnych). Ostatecznie do finału programu zakwalifikowano cztery projekty:


„Diabelski młyn – rekonstrukcja” Krzysztofa Cicheńskiego


„Refrakcja” Magdy Fejdasz, Patrycji Kowańskiej i Weroniki Pelczyńskiej,


„Ciche współpracownice Brechta. Praca niewidzialnych rąk” Darii Kubisiak


„P7P” Agnieszki Nasierowskiej


Kolejnym krokiem w ramach VII edycji programu będą rozmowy (w formie online) z wymienionymi twórcami i twórczyniami. Odbędą się one w najbliższych tygodniach. Zwycięzcę lub zwycięzców poznamy do 30 listopada. Wybrany projekt lub projekty wejdą w trwającą do końca stycznia 2022 fazę inkubacji. Będzie to czas ich dalszych intensywnych opracowań i rozwoju oraz weryfikacji kształtu a także możliwości realizacyjnych.


Program Placówka


Ogłoszony w czerwcu 2015 program „Placówka” wspiera prowadzenie poszukiwań teatralnych przez artystów i grupy twórcze, posiadające ograniczone możliwości długofalowej pracy. Program pomaga w powstawaniu projektów, które mają szansę w sposób znaczący przyczynić się do wzbogacenia polskiego życia teatralnego dzięki oryginalnym propozycjom artystycznym i tematycznym. Zgłaszać można wszystkie odmiany współczesnej sztuki scenicznej, także łączące teatr z tańcem, sztukami wizualnymi, mediami czy aktywizmem społecznym.


Do tej pory w ramach „Placówki” Instytut Teatralny sfinansował 11 projektów: „Życie i śmierć Janiny Węgrzynowskiej” Ludomira Franczaka (premiera 6 maja 2016), trans-operę „Anestezja” grupy daed baitz (premiera 3 grudnia 2016), „Negronautki” Wiktora Okwara (premiera 7 września 2017), „Flagę nr 5” Moniki Drożyńskiej (premiera 21 września 2017), „Malinę” Marty Malikowskiej (pokazy premierowe: 3 i 4 listopada 2018), performans „Zastanawiam się…” Joanny Pawlik (premiera 14 listopada 2019), „Święto wiosny na aturi i mimozy wstydliwe” Klaudii Hartung-Wójciak (pokazy premierowe: 18, 19 i 20 września 2020), „Trzynasty znak” Lukáša Jiřički i Jacka Sienkiewicza (premiera 29 września 2021), „VORTEX” Pawła Sakowicza, „Spektakle, których nie zrobiłam” Uli Kijak oraz „Zostałam sceną” Moniki Reks / Comy Ni Cres.


Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji