Artykuły

Szymanowski i taniec

Pieśń o nocy, Stabat Mater oraz Harnasie wypełniają wieczór baletowy przygotowany przez Teatr Wielki-Operę Narodową w Warszawie. Przedsięwzięcie jest odważne, bo tylko jedną z trzech kompozycji Karol Szymanowski przeznaczył dla baletu. Pieśń o nocy jest symfonią z chórem i solistą, Stabat Mater zaś kantatą z tekstem odnoszącym się do ludowej religijności. Właśnie to arcydzieło muzyki wokalno-instrumentalnej zrobiło największe wrażenie jako obraz baletowy, stało się piękną opowieścią o uczuciach, towarzyszących nam przy wiejskich kapliczkach, gdzie stoją świątki. Wysmakowana choreografia Ewy Wycichowskiej skłania do refleksji nad bytem i polską kulturą. O naszej kulturze mówi też sporo żywiołowy balet Harnasie w choreografii Emila Wesołowskiego – esencja podhalańskiego ducha. Rangę spektaklowi do muzyki Szymanowskiego nadał też maestro Kazimierz Kord, który stanął za pulpitem dyrygenckim.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji