Czas akcji: współcześnie.
Miejsce akcji: Paryż.
Obsada: 7 ról kobiecych, 4 role męskie oraz role epizodyczne (klient, służąca, komornik, tragarze).
Druk: egzemplarz w bibliotece ZAiKSu.
Sztuka w 8 odsłonach.
W wytwornej willi w Paryżu mieszka samotnie Izabela Saulnier, wdowa po radcy ambasady francuskiej w Ankarze. Niemłoda, ale atrakcyjna i wytworna, nigdy nie zaznała trosk finansowych i - choć sytuacja uległa zmianie - nadal szasta pieniędzmi, nie umiejąc dostosować wydatków do dochodów. Właśnie tragarze pod komendą komornika wynoszą z salonu piękne meble. Telefon został odłączony. Odchodzi służąca.
Izabela nie chce się przyznać do swoich kłopotów przyjaciołom: Solange oraz Pawłowi-Emilowi de Frontignac (zubożałemu arystokracie). Zwierza się dopiero swojej siostrze, Helenie (zakonnicy) oraz bratu, Karolowi Joubert (funkcjonariuszowi policji wysokiej rangi). Karol usiłuje wytłumaczyć siostrze, że nie wolno wystawiać czeków bez pokrycia, że należy płacić swoje rachunki, a jeśli nie ma się pieniędzy, to nie należy kupować butów za tysiąc franków i nowego futra z karakułów. Namawia do zamiany rezydencji na mniejsze mieszkanie, jednakże Izabela jest głucha na zdroworozsądkowe argumenty.
Nieoczekiwanie przychodzi z wizytą dawna znajoma, Tina, była słynna modelka paryska, która wyszła za mąż za bogatego Brazylijczyka z Rio, marchanda handlującego obrazami. Izabela od lat amatorsko parała się malowaniem i miała trochę zakurzonych obrazów na strychu. Tina zachwyca się nimi i obiecuje spróbować je sprzedać. Efekt okazuje się nadspodziewany - obrazy świetnie idą, a Izabela z powrotem staje się zamożną kobietą. Dawny adorator, Franciszek d'Aroise, radca ambasady francuskiej w Ankarze, prosi Izabelę o rękę. Wkrótce na stałe wróci do kraju i chciałby osiąść w Paryżu, zaś Izabelę zna i wielbi od lat.
Izabela, wdzięczna za pomoc, chętnie pomaga Tinie w jej dyskretnym kłopocie - romansie z arabskim księciem, śledzonym przez przeciwników politycznych. Pozwala zakochanym spotykać się w swoim domu, bo skoro zmarły mąż był dyplomatą, nikt nie będzie się dziwił, że dom odwiedzają ludzie różnych narodowości. Kobiety ustalają tygodniowy grafik wolnych popołudni i godzin.
W ten sposób Izabela nieświadomie zmienia swoją rezydencję w dom schadzek. Stopniowo interes się rozkręca. Tina angażuje zawodowe prostytutki: młodziutką Nicky i utalentowaną Barbarę. Drobne wpadki, budzące ciekawość lub niepokój Izabeli, Tina potrafi zgrabnie tłumaczyć i wszystko układa się jak najlepiej. Z czasem komplikacje się mnożą. Po całej dzielnicy roznosi się plotka, że w okolicy pojawił się nowy dom schadzek, zakamuflowany i działający tylko w niektóre dni, ale mający znakomitą klientelę, "arystokrację arabską z emiratów naftowych".
W końcu naiwna Izabela uświadamia sobie, w jakiej znalazła się sytuacji. W dodatku policyjne śledztwo w sprawie nielegalnego domu schadzek prowadzi jej brat, Karol. Robi awanturę Tinie i każe się jej wynosić, ale w odpowiedzi dziewczyna uświadamia "wziętej" malarce, że po pierwsze pójdzie do więzienia jako właścicielka domu, po drugie kariera brata będzie zrujnowana, a po trzecie żaden obraz nie został sprzedany - wysokie kwoty pieniężne były rodzajem honorarium dla Izabeli.
W trakcie przyjęcia u Izabeli przez pomyłkę w domu pojawia się wulgarna prostytutka z Lasku Bulońskiego, Suzy, która przyszła w zastępstwie koleżanki, a gości Izabeli wzięła za klientów i koleżanki z branży. Izabela udaje, że to nowa służąca, ale pojawia się zagrożenie, że Karol rozpozna osobę, którą kilkakrotnie aresztował za prostytucję. W dodatku przychodzi Nicky. Tę z kolei Izabela przedstawia jako studentkę, której wynajęła pokój. Karol zaczyna ją adorować.
Franciszek d'Aroise wraca na dobre do Paryża i - jako narzeczony - chce od razu zamieszkać u Izabeli. Ponadto Karol chce w domu siostry urządzić sobie punkt obserwacyjny podczas akcji wykrywania domu schadzek. W końcu wszystko się wydaje, ale zważywszy na dochodowość całego przedsięwzięcia, wszyscy przystępują do interesu, razem z Karolem, który poprosił o dymisję oraz Solange, która zaczyna udostępniać własny dom w dniach szczególnego tłoku.
Ukryj streszczenie