Farsa operowa
Obsada: 4 M+ 4K (dwuaktówka)
Miejsce i czas: apartament hotelu w Clevland, Ohio, w 1934.
Komedia o blasku sławy, która opromienia nawet podstarzałych amantów, czyniąc z nich atrakcyjny kąsek, oraz o cudzie uskrzydlającej wiary w siebie. Narodziny gwiazdy: nikomu nieznany, utalentowany młodzieniec otrzymuje od życia zupełnie przypadkową szansę zastąpienia na scenie wybitnego tenora. Gdy udaje mu się przełamać kompleksy okazuje się, że świat muzyki operowej stoi przed nim otworem, a serce ukochanej kobiety nie jest wcale tak zimne jak sądził.
Tito Merelli ma wystąpić w Operze w Clevland. Maggie - córka dyrektora opery i Max - jego pomocnik oczekują na tenora w jego apartamencie. Maggie uwielbia Tita, Max jest trochę zazdrosny, gdyż sam śpiewa, jak mu się wydaje nie gorzej od niego. Potwierdza to reakcja przypadkowo słyszącego jego popis Saundersa (ojciec Maggie). Max żartuje, że w razie nagłego wypadku zastąpi słynnego gościa. W pokoju zjawiają się Maria i Tito Merelli. Małżonkowie kłócą się i wymyślają sobie. Tito źle się czuje: objadł się i jest mu niedobrze. Sauders udaje się do opery, aby dopilnować przygotowań. Maggie pragnie zdobyć autograf idola, kryje się w sypialni. Max pozostaje z tenorem, aby go zabawiać i przy okazji otrzymać darmową lekcję śpiewu. Maria zamierza opuścić niewydolnego seksualnie męża. Pakując się, znajduje w szafie Maggie, którą traktuje jak rywalkę. Pozostawia dramatyczny list. Pijany i odurzony Tito próbuje się zabić widelcem. Bardzo przeżywa odejście żony. Wreszcie zasypia. Max kładzie się koło niego. Budzi go dopiero hotelowy boy. W pokoju zjawia się również śpiewaczka - piękna Diana. Jest zaniepokojona nieobecnością Merelliego na próbie. Po jej wyjściu Max próbuje docucić Tita. Znajduje list samobójczy i rozumie, że tenor połknął ogromną porcję swoich "lekarstw", czyli barbituranów. Nie ma wątpliwości: Merelli nie żyje. Sauders nalega, aby chłopak zastąpił gwiazdora. W ten sposób da się uniknąć skandalu. Max charakteryzuje się i przebiera w tostium Otella. Wciela się w rolę: próbuje nawet mówić z obcym akcentem. Twierdzi, jednak, że nie zaśpiewa. Kobiety (Maggie i jej ciotka Julia) warują u drzwi, błagając "mistrza" o występ. Max przypomina sobie rady sławnego enora: wierzyć w siebie. Decyduje się na udział w przedstawieniu. Samotny w swym apartamencie, Tito Merelli wybudza się z narkotycznego snu, zakłada kostium i chce się udać do opery. Straż bierze go za wariata. Trafia do aresztu. Po wspaniałym koncercie, Julia i Maggie szukają swego idola w hotelu. Dotarła już do nich wieść o grasującym po okolicy szaleńcu. Pokój jest pusty. Maggie zostaje w nim nieco dłużej i spotyka w końcu "mistrza", który wyznaje jej miłość. Twierdzi, że Maria tak naprawdę nie jest jego żoną. Maggie wierzy mu i zaczyna odwzajemniać uczucie. Sauders gratuluje Maxowi sukcesu. Tymczasem Titowi udało się wyjść z aresztu: policjant odprowadza go do apartamentu. Przebrany za Otella gwiazdor chowa się w szafie. Max krząta się po pokojach, starając się nie zaglądać do trupa w sypialni. W którymś momencie zauważa jednak brak ciała i wybiega przerażony. Tito sadowi się na kanapie i tak zastaje go Julia, prosząc, by raczył zjawić się na bankiecie. Gwiazdor odprawia ją, żeby zostać sam na sam ze sceniczną partnerką - Dianą, która pragnie go uwieść. Diana właśnie przygotowuje się w łazience do seksu stulecia. Znowu pukanie. To Maggie. Chce się oddać "ukochanemu". Przeszkadza jej w tym Sauders. Dziewczyna ucieka do sypialni. W hotelu jest policja: Sauders sądzi, że szukają fałszywego Otella. Boi się, aby nie znaleźli ciała w sypialni. Chce zmusić "oszusta" (za takiego bierze Tita ), aby udawał Merelliego. Wpada Max z wiadomością o znikającym trupie. Tito wymyka się na korytarz. Diana ściga Maxa, chcąc z nim (to jest: z Tito) uprawiać dziki seks. Podobnie zachowuje się Maggie. Podstarzały gwiazdor szuka schronienia w drugim pokoju. W końcu Maggie dopada Maxa w salonie, a Diana dobiera się do prawdziwego Tito w sypialni. Gdy żar zmysłów opada. kobiety odkrywają, że Otello jest w dwóch osobach. Max ucieka przed wściekłymi furiami, które zasilone zostają przez powracającą Marię. Pod drzwiami łasi się Julia. Stary tenor dziękuje Maxowi za zastępstwo. Maria i Tito wyjeżdżają w popłochu ratować swoją miłość, a Maggie - odkrywszy prawdziwą tożsamość swego "uwodziciela" - nareszcie patrzy na Maxa przychylnym okiem. Na czym zależało mu od dawna.
Ukryj streszczenie