Fik, Marta (1937-1995)
„Reżyser ma pomysły”
- Miejsce publikacji
- Kraków
- Rok publikacji
- 1974
- Wydawca
- Wydaw. Literackie
- Publiczna notka
- Reprodukcja cyfrowa w cBN Polona
- Kategorie
Treść
„Reżyser ma pomysły”… ► [ 5 ]
I. Szekspir
Goethe
Teatr Orientadesa czy teatr Tyranii? ► [ 11 ]
Teatr okrutny i spokojna publiczność ► [ 18 ]
Szekspir z konceptem ► [ 24 ]
Małe i duże cele Fausta ► [ 28 ]
II: Mickiewicz
Słowacki
Krasiński
Norwid
Garczyński
Dziady Swinarskiego ► [ 37 ]
„Patrz, jakich komików…” ► [ 52 ]
„I przyszli, kiedy mój lud cały skonał…” ► [ 60 ]
Dlaczego Papież nie śpiewa? ► [ 66 ]
Balladyna współczesna? ► [ 70 ]
Rehabilitacja nawiedzonych ► [ 80 ]
Czy racje rozumu mają jakiekolwiek znaczenie? ► [ 86 ]
„Zamknięta przestrzeń karmi się ludzkimi losami” ► [ 93 ]
Spektakl „nierozwiązanych antynomii” ► [ 100 ]
„Nie opowiadaj, jeno powiedz…” ► [ 108 ]
Chwila osobliwa? ► [ 114 ]
III. Wyspiański
To co „prawdziwe” i to co „serdeczne” ► [ 125 ]
Dwa teatry Swinarskiego ► [ 132 ]
Grzesznik czy sprawiedliwy? ► [ 139 ]
Tomaszewski i Wyspiański ► [ 147 ]
„Polskę współczesną twórzcie…” ► [ 152 ]
„Wszystko jest prowizoryczne…” ► [ 157 ]
Odtwarzanie teatru ► [ 166 ]
IV. Witkacy
Gombrowicz
Różewicz
Jak to zostało napisane? (dwie Matki Witkacego) ► [ 175 ]
„Jak to uwidocznić na scenie?” ► [ 184 ]
Witkacy, Szajna i krytycy ► [ 192 ]
„Ja tu za nic nie jestem odpowiedzialny…” ► [ 197 ]
Sukces autora czy reżysera? ► [ 208 ]
W obronie Różewicza czy w obronie teatru ► [ 216 ]
Na czworakach ► [ 222 ]
Nic w płaszczu Prospera… ► [ 232 ]
V. Dostojewski
Kafka
Joyce
Giraudoux
Beckett
Powściągliwość i efekciarstwo, czyli co można ocalić z Dostojewskiego w teatrze ► [ 239 ]
Proces przeciwko kafkistom ► [ 247 ]
Bloomusalem ► [ 254 ]
Powrót Elektry ► [ 262 ]
Godot, czyli o mądrości czekania… ► [ 266 ]
Beckett z Pascala rodem ► [ 271 ]