Artykuły

Warszawa. Kondrat i Fronczewski - najpopularniejsze twarze reklamy

Polacy z udziału w reklamie pamiętają głównie Marka Kondrata, Piotra Fronczewskiego i Krzysztofa Ibisza - wynika z badania ZenithOptimedia. Ankietowani chcieliby natomiast, żeby w kampanie promocyjne zaangażowali się Katarzyna Cichopek, Szymon Majewski i Doda.

Polacy mają zróżnicowane zdanie na temat pojawiania się gwiazd telewizji, muzyki i kina w reklamach - aż 59 proc. uzależnia swoją opinię od konkretnej osoby. 11 proc. ankietowanych promocyjne zaangażowanie celebrytów się podoba, a 6 proc. nawet bardzo. Z drugiej strony 13 proc. respondentów nie lubi, gdy znana osoba reklamuje jakiś produkt, a 10 proc. zdecydowanie to krytykuje.

83 proc. Polaków przypomina sobie jakąkolwiek reklamę, w której występowała gwiazda telewizji, muzyki lub kina. Wśród polskich celebrytów najsilniej kojarzony z konkretną marką jest Marek Kondrat - na 2452 deklaracje aż 702 wiązały go z reklamami ING Banku Śląskiego. W 183 przypadkach wskazano na udział Piotra Fronczewskiego w promocji Getin Banku [na zdjęciu], a w 103 - udział Krzysztofa Ibisza w promocji Head & Shoulders. 87 razy skojarzono Małgorzatę Foremniak z marką Soraya, 86 razy - Zygmunta Chajzera z Vizirem, a 79 razy - Annę Przybylską z Astor.

Z kolei gwiazdami, które Polacy najchętniej widzieliby w kolejnych kampaniach reklamowych są Katarzyna Cichopek (31 wskazań na 680 wszystkich deklaracji), Szymon Majewski (30 wskazań) i Doda (28). Ankietowani najbardziej chcieliby zobaczyć Cichopek w reklamach kosmetyków i zabawek, Majewskiego w reklamach piwa, odzieży, telefonii komórkowej i herbaty, a Dodę w reklamach samochodów, bielizny i prezerwatyw.

W opinii Polaków znane osoby do występowania w kampaniach reklamowych najbardziej motywuje wysokie honorarium (średnia ocen 4,1 w skali od 1 do 5) oraz gaża w połączeniu z przekonaniem o renomie promowanej marki (3,3), a nieco mniej - samo przeświadczenie o jakości reklamowanego produktu (2,2) oraz używanie go przez siebie (2). Natomiast udział celebryty w reklamie określonej marki w różny sposób wpływa na jej ocenę: niektórzy bardziej wierzą w jakość produktów (średnia ocen 2,7), inni są do niego zniechęceni (2,4).

Badanie opinii Polaków na temat występowania znanych osób w reklamach zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Zostało ono przeprowadzone z użyciem ankiet internetowych i panelu badawczego GfK Polonia na grupie 1340 osób.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji