Artykuły

Otwarta biografia

"Biografia" Maxa Frischa, w poniedziałkowym spektaklu Zygmuna-Hübnera przede wszystkim okazała się bardzo telewizyjna. Operowanie maksymalnym zbliżeniem twarzy aktora, pozwalającym dostrzec każde drgnienie jego powiek, rozkładanie reakcji psychologicznej na najdrobniejsze części składowe, niemożliwe do przekazania w normalnym teatrze, to główne atuty telewizyjnej roboty Hübnera. Zaletą tego spektaklu byli też jego wykonawcy: Barbara Brylska, Zbigniew Zapasiewicz i Edmund Fetting, ale przede wszystkim właśnie ten ostatni. Zimne refleksyjne, lubujące się w tzw. tekstach intelektualnych, aktorstwo Fettinga to w ogóle jeden z pierwszoplanowych atutów tego spektaklu. A sama sztuka w normalnym teatrze byłaby zapewne nieco nużąca, tutaj jednak rzeczywiście intrygowała swą formułą teatralną, budziła zaciekawienie losami swych bohaterów, chociaż pod koniec może już nieco zbyt monotonna. Głównej jej zalety nie tyle trzeba by chyba upatrywać w jej intelektualnych walorach, co właśnie w teatralnej zręczności budowania sytuacji oraz konsekwentnie realizowanej zasadzie otwartej akcji pozwalającej powrócić do przerwanych zdarzeń i zatrzeć wszelkie granice między akcja rzeczywista, a sceniczna. Między życiem a teatrem. (ob)

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji