Artykuły

Warszawa. Czytanie "Trzepaka" w Laboratorium Dramatu

Laboratorium Dramatu zaprasza 12 listopada o g. 19 na czytanie sztuki Krzysztofa Kowalskiego "Trzepak" w reżyserii Łukasza Czuja. Rozmowę poprowadzi krytyk literacki Jan Gondowicz. Wstep wolny.

"Trzepak" to historia o drewnianym koniu, którym kiedyś bawiły się dzieci na podwórku, a teraz Anonimowi Żartownisie bawią się jego kosztem. Koń rusza więc po pomoc... Groteskowa sztuka drogi, dla dzieci i dorosłych, przedstawiona będzie w cyklu "Młodzi sceptyczni" prezentującym najnowszą dramaturgię polską.

Obsada:

Drewniany Koń w Okularach - Włodzimierz Press

Anonimowi Żartownisie - Błażej Wójcik, Andrzej Deskur

Koszałek Śmierdek - Adam Krawczuk

Psikot - Andrzej Deskur

Nielot - Błażej Wójcik

Didaskalion - Gizela Bortel

Krzysztof Kowalski (1968), absolwent kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, zaczynał jako kierownik kina i kasjer, potem prezes DKF Cyborg, obecnie dyrektor domu kultury w Końskich. Autor kilku niepublikowanych powieści (fragmenty drukował Fa-Art) oraz cyklu dramatów cyfrowych: "Ctrl+Z", "Alt+Tab" (druk Dialog 12/2007), "Alt+F4" (czytanie w Teatrze Montownia, Dramatyczna Przymierzalnia 2006), "Ctrl Alt Delete". Autor niebajki "Dlaczego woda jest mokra?" Patafizyk praktykujący.

Łukasz Czuj (ur. 1969) studiował teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i reżyserię (PWST w Krakowie). Założyciel i dyrektor Centrum Dramaturgii Polskiej w Krakowie (1995-2000) - pierwszego w kraju ośrodka zajmującego się promocją polskiej dramaturgii. Twórca polskiej prapremiery scenicznej tekstów grupy artystycznej Oberiu (we własnej adaptacji) - "Tango Oberiu 1928" w Teatrze Rozrywki w Chorzowie (1997). Spektakl ten był pierwszą częścią trylogii oberiucko-dadaistycznej, której kolejnymi częściami były spektakle "Sen pogodnego karalucha" w Teatrze Mniejszym i Teatrze Słowackiego w Krakowie (1999) oraz "Symfoniczna Wazelina 1917" w Teatrze Ludowym w Krakowie (1999). Inne realizacje m.in.: "Dwa" J. Cartwright w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (2001),"Cafe Panika" Teatr Współczesny we Wrocławiu (2003), "Bal u Wolanda" w Teatrze Rozrywki w Chorzowie (2004), "Opereta Muerta" Teatr Studio w Warszawie (2004). Reżyser spektakli muzycznych (według własnych scenariuszy) - "Opowieści Jedenastu Katów" w Teatrze Ludowym, Kraków-Nowa Huta (2000), "Berlińska Rewia Kabaretowa" Teatr Ludowy - Scena pod Ratuszem (2003) oraz "Królowa Nocy - show Janusza Radka" Scena Alchemia (2003). W bieżącym roku zrealizował m.in. spektakl "Tempora Travel" (według tekstu Michała Olszewskiego "Synu") na zamówienie Krakowskich Reminiscencji Teatralnych. Redaktor naczelny wydawnictw artystycznych: Krakowski Kurier Kulturalny, Szkice, Dramaturgia Polska. Organizator sesji warsztatowych: "Pisanie dla teatru" (Kraków 1994) "Pisanie dla telewizji" (Chorzów 1995), "Scenariusz teatralny" (Kraków 1996), "Języki współczesności" (Kraków 1997). Laureat nagrody za reżyserię i scenariusz spektaklu "Tango Oberiu. 1928." z Teatru Rozrywki na II Festiwalu Teatrów Dramatycznych w Zabrzu 99'. Za ten sam spektakl nominowany do nagrody Paszportu Polityki za rok 1997.

Strona domowa: www.czuj.pl

Jan Gondowicz (1950) krytyk literacki, tłumacz i wydawca. Przekładał m.in. utwory Borisa Sawinkowa, Josifa Brodskiego, Gustawa Flauberta i Alfreda Jarry. Jako krytyk współpracuje głównie z "Tygodnikiem Powszechnym", "Literaturą na Świecie", "Nowymi Książkami" i "Kontekstami".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji