Artykuły

Łódź. Kultura z biznesem

Łódzka Art Strefa połączyła siły środowisk biznesowych i związanych ze sztuką w celu uatrakcyjnienia oferty kulturalnej miasta. Zaczęto od czterech wydarzeń kulturalnych, które przypadną na cztery pory roku

Na konferencji oba środowiska reprezentowały Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Klub Łódź Kaliska, Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Łódź Art Center.

- Ważny jest nie tylko sam aspekt artystyczny, ale także partnerstwo, które zbudowaliśmy - podkreśla Krzysztof Candrowicz z ŁAC. Pierwszy raz to nie organizatorzy wydarzeń kulturalnych prosili o wsparcie. Inicjatywa stworzenia Art Strefy wyszła ze strony biznesu.

Marek Cieślak z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej tłumaczy, dlaczego w kulturę warto inwestować:

- Wzięliśmy sobie do serca starania Łódź Art Center, żeby Łódź stała się Europejską Stolicą Kultury. Inwestorzy potrzebują czegoś więcej poza odpowiednimi warunkami do inwestowania. To też ludzie, którzy mają swoje zainteresowania, także kulturalne. Zwracają uwagę na to, jakie oblicze ma miasto. Na jego pozytywny wizerunek mają wpływ możliwości, jakie daje. Jeśli jest ich dużo, nie tylko łatwiej zorganizować sobie czas wolny, ale także podejmować takie decyzje jak ta, żeby tu zostać i dalej inwestować.

Pierwsze wydarzenie w ramach Art Strefy już jutro. O godz. 20 w Klubie Łódź Kaliska (ul. Piotrkowska 102) wystąpi Grażyna Auguścik [na zdjęciu], wybitna wokalistka jazzowa, która mieszka i prowadzi wytwórnię płytową w Chicago.

Latem do Łodzi zaproszono ze spektaklem jeden z ciekawszych polskich teatrów - w Łodzi Kaliskiej wystąpi Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza z Zakopanego. Jesienią w ramach Międzynarodowego Festiwalu Komiksu powstanie graficzna opowieść o Księżym Młynie. "City Stories" stworzą polsko-brytyjskie duety scenarzysta-rysownik.

Zimowym zwieńczeniem akcji będzie kalendarz kulturalny Łodzi na rok 2008, do którego stworzenia Łódź Art Center zaprosi dziesięciu uznanych fotografów z dziewięciu państw.

- Miło by było, gdybyśmy zapoczątkowali silny trend, którym jest współpraca biznesu i kultury. W dodatku efektem są bardzo ciekawe wydarzenia kulturalne. Im będzie ich więcej, tym lepiej - mówi Krzysztof Candrowicz.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji