Artykuły

Łódź. Logo dla Europejskiej Stolicy Kultury

Kandydatura Łodzi do tytułu "Europejskiej Stolicy Kultury 2016" potrzebuje znaku graficznego. Otwarty konkurs na identyfikację wizualną projektu ogłaszają Łódź Art Center, Urząd Miasta Łodzi i Urząd Marszałkowski w Łodzi. Czasu jest mało, termin zgłoszeń upływa 21 lutego. Do wygrania 15 tysięcy złotych.

Każdy może zaprojektować znak, który przez następne dziewięć lat będzie towarzyszyć staraniom Łodzi o tytuł "Europejskiej Stolicy Kultury 1216". Konkurs jest jednak skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym. Bo chociaż logo jest prostym znakiem, to ważny jest jego każdy element. Operowanie skrótem sprawia, że liczy się kształt liter, ich proporcje, odstępy między znakami i kąt ich nachylenia, kolory, a także figura geometryczna, w jaką da się wpisać całość. Doświadczenie wyniesione ze sztuki wizualnej zostaje tu wykorzystane w celu marketingowym. Ważna jest ciekawa graficznie forma i funkcjonalność - w tym wypadku rola informacyjna i wywołanie pozytywnych skojarzeń z ideą projektu.

Organizatorzy zostawiają zupełną dowolność jeśli chodzi o technikę i kolory, rodzaj kombinacji słów i rysunków. Po prostu trzeba pamiętać o tym, że logo ma przyciągać uwagę, być łatwo zapamiętywane i rozpoznawalne.

Logotyp powinien być przygotowany w dwóch wersjach językowych: "ŁÓDŹ Europejska Stolica Kultury 2016" i "LODZ European Capital of Culture 2016", a projekt ma objąć użycie logo na takich gadżetach jak koszulki, smycze do identyfikatorów i kubki, a także na stronie internetowej. Na zwycięzcę czeka nagroda 15 000 zł.

- Mamy nadzieję, że propozycje będą nie tylko zgodne z prawidłami sztuki projektowania, ale także na tyle ciekawe, że my sami się zdziwimy. Kilka miast ma już ciekawe loga, wierzę że Łódź do nich dołączy - mówi Michał Piernikowski z Łódź Art Center.

Najciekawsze projekty zostaną opublikowane na portalach internetowych Urzędu Miasta Łodzi, Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, Łódź Art Center oraz "Gazety Wyborczej", a najlepsze logo stanie się elementem kampanii promocyjnej i będzie pojawiało się na materiałach reklamowych.

- To jest tak jak w przypadku miast startujących do organizowania Olimpiady. Wygraną jest już sam start. Nawet jeśli nie zajmiemy pierwszego miejsca, to i tak niedługo projekt zacznie przynosić sukcesy promocyjne - cieszy się Małgorzata Ludwisiak z Łódź Art Center.

Prace należy nadsyłać jako pliki graficzne (jpg) w formie elektronicznej na adres e-mailowy: konkurs@lodzartcenter.com (w tytule maila "Zgłoszenie Łódź 2016"). Termin zgłoszeń upłynie 21 lutego. Szczegółowy regulamin można znaleźć na stronach internetowych: www.lodzartcenter.com, www.cityoflodz.pl, www.lodzkie.pl oraz patrona medialnego konkursu: www.gazeta.pl.

Zakodowane prace oceni dziewięcioosobowa komisja konkursowa, składająca się z dyrektorów Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi, Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego, Wydziału Kultury Urzędu Miasta Łodzi, Departamentu Kultury Urzędu Marszałkowskiego, Łódź Art Center, Działu Promocji Łódź Art Center i trzech niezależnych ekspertów związanych z kulturą, sztuką i marketingiem.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji