Warszawa. Recenzje Komisji Artystycznej Konkursu „Klasyka Żywa”
Finał VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” coraz bliżej. Kto został nominowany do 47. Opolskich Konfrontacji Teatralnych/ „Klasyka Żywa” i tym samym został finalistą tej edycji Konkursu dowiemy się już z końcem stycznia. A tymczasem przedstawiamy przedostatnią porcję recenzji spektakli obejrzanych przez Komisję Artystyczną.
Finał VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” coraz bliżej. Kto został nominowany do 47. Opolskich Konfrontacji Teatralnych/ „Klasyka Żywa” i tym samym został finalistą tej edycji Konkursu dowiemy się już z końcem stycznia. A tymczasem przedstawiamy przedostatnią porcję recenzji spektakli obejrzanych przez Komisję Artystyczną.
Ballady i romanse ver 2022 według wierszy Adama Mickiewicza, reż. Roksana Miner, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu – pisze Magdalena Piekarska
Ballady i romanse według wierszy Adama Mickiewicza, reż. Piotr Soroka, Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego – pisze Maryla Zielińska
Idzie skacząc po górach według powieści Jerzego Andrzejewskiego, rez. Igor Gorzkowski, teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu – pisze Anna Wakulik
Sen srebrny Salomei, Juliusz Słowacki, reż. Piotr Cieplak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy – pisze Magdalena Mikrut-Majeranek
Sonata Belzebuba, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reż. Radek Stępień, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi – pisze Grzegorz Janikowski
Zbrodnia z premedytacją według opowiadania Witolda Gombrowicza, reżyseria Błażej Peszek, Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu – pisze Magdalena Piekarska
Zły według powieści Leopolda Tyrmanda, reż. Radosław Rychcik, Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu – pisze Patryk Kencki