Artykuły

Metoda. 51 pytań do

"Metoda" Jordiego Galcerána w reż. Piotra Łazarkiewicza z Teatru Komedia w Teatrze Polonia w Warszawie. Pisze Zbyszek Dramat.

Na temat tego spektaklu, a szczególnie jego treści napisano już wszystko albo prawie wszystko. W związku z tym będzie on dla mnie semantycznym i teatrologicznym pretekstem do zaprezentowania pytań, które w związku z nim zadałbym grającym tam aktorom:

1. Jaka jest Pani/Pana ulubiona metoda teatralna?

2. Co to jest właściwie teatr w teatrze?

3. W jaki (najlepszy) sposób wchodzi się w rolę i co ważniejsze z niej wychodzi?

4. Jak należy rozumieć pojęcie "sprawność aktorska"?

5. Czy chwiejność emocjonalna jest domeną stanu aktorskiego?

6. Jaki jest dziś katalog wartości najbliższy środowisku aktorskiemu w Polsce?

7. Pani/Pana definicja kryzysu aktorskiego?

8. Czym jest konflikt i empatia dla aktorki/aktora?

9. Czy w teatrze jest miejsce dla wytwarzania przestrzeni intelektualnej?

10. Kłamstwo w pracy aktorki/aktora?

11. Wina i kara w teatrze?

12. Kim/czym jest osobowość teatralna?

13. Co jest najlepszą/największą nagrodą dla aktorki/aktora?

14. Czy aktorstwo bardziej niż inne zawody wpływa na życie rodzinne człowieka?

15. Czy to prawda, że w środowisku aktorskim dominuje paradygmat piękności i młodości?

16. Czym jest zwątpienie w pracy aktorki/aktora?

17. W jaki sposób aktorzy dbają o swe zdrowie?

18. Jak aktorzy rozumieją metaforę drzwi (wejście, wyjście)?

19. Pani/Pana stosunek do widzów?

20. Czym jest czekanie w świecie aktorskim?

21. Kiedy aktorka/aktor przestaje kochać to, co robi?

22. Czułe punkty aktorki/aktora?

23. W czym przejawia się "siła aktorstwa"?

24. Czego najbardziej potrzebuje aktorka/aktor?

25. Jak należy interpretować ciekawość aktorską?

26. Co sprawia aktorce/aktorowi przyjemność na scenie?

27. Czy aktorzy powinni interesować się tym, co się dzieje w Polsce i na świecie?

28. Pani/Pana stosunek do wulgaryzmów na scenie?

29. Jak należy definiować "zaskoczenie" na scenie?

30. Samotność w świecie aktorskim?

31. Czy teatr powinien się wtrącać?

32. Czy aktorka/aktor to z założenia nadwrażliwiec?

33. Czym jest prawda w teatrze?

34. Czy w świecie teatru przemoc (w tym przemoc symboliczna) to zjawisko powszechne?

35. Co to jest przekraczanie granic w teatrze/ na scenie?

36. Pani/Pana definicja zmiany?

37. Czym jest zespołowość w teatrze?

38. Co robić, aby nie nudzić się grą występując w sztuce 100 i więcej razy?

39. Co to jest rutyna w zawodzie aktorskim?

40. Dlaczego aktorom zdarza się popełniać błędy w czasie spektaklu?

41. Rola pieniędzy w życiu aktora?

42. Czym różni się praca w teatrze publicznym i teatrze prywatnym?

43. Czy teatr może być metafizyczny?

44. Jak Pani/Pan rozumie fenomenologię teatru i w teatrze?

45. Po co widzowie przychodzą do teatru?

46. Czyta Pani/Pan recenzje teatralne?

47. Pani/Pana definicja dobrego krytyka teatralnego?

48. Jaka jest współczesna kondycja teatru w Polsce?

49. Pani/Pana najważniejsza sztuka teatralna?

50. Pani/Pana ocena polskiej dramaturgii teatralnej?

51. Idealny reżyser. Oksymoron?

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji