Artykuły

Gdynia. Monodram wyłącznie dla widzów dorosłych w TGG

Teatr Gdynia Główna zaprasza na premierę monodramu "Harce kupidynowe czyli niecne morsztyny" na podstawie poezji barokowej w reżyserii Idy Bocian, w wykonaniu Mikołaja Prynkiewicza.

"O czasy! O obyczaje!" chciałoby się zakrzyknąć cytując starożytnych. Czy jednak rzeczywiście współcześnie posługujemy się językiem dosadniejszym niż nasi przodkowie? Czy w pogoni za zaspokojeniem jesteśmy bardziej bezpośredni? Z tymi pytaniami, w brawurowej oprawie zmaga się monodram w wykonaniu Mikołaja Prynkiewicza oparty na wyjątkowych utworach polskiej erotycznej poezji barokowej.

Ten najbardziej pikantny w repertuarze gdyńskiego teatru spektakl odważnie balansuje na granicy teatru i happeningu, bada granice strefy komfortu widza, jednocześnie prezentując fascynującą mozaikę poezji barokowej w nieoczywistej i nowoczesnej interpretacji. Monodram przeznaczony wyłącznie dla widzów dorosłych z jednej strony próbuje zachwycić soczystością rymów i lekkością barokowych metafor, a z drugiej może wywołać rumieńce i zakłopotanie dwuznacznymi skojarzeniami i zaskakującymi odniesieniami do współczesności. Mimo sowizdrzalskiej atmosfery "kupidynowej szkoły" okazuje się, że konfrontacja nowoczesności z barokiem ma intrygujący słodko-gorzki posmak.

Spektakl dla dorosłych widzów!

***

Informacje o twórcach:

Ida Bocian - aktorka, reżyserka, scenarzystka, animatorka kultury. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Aktorka Teatru Stacja Szamocin, Teatru Stajnia Pegaza, Teatru Off de BICZ oraz Teatru Gdynia Główna. Prezes Fundacji Klinika Kultury, dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna.

--

Mikołaj Prynkiewicz - absolwent Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (obecnie AST). W latach 2014-2016 student Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2017) oraz Prezydenta Miasta Słupska (2018) w dziedzinie kultury. Od 2018 roku etatowy aktor Państwowego Teatru Laki "Tęcza" w Słupsku. Realizuje także własne projekty twórcze z pogranicza tańca, teatru, performance' u. "Agamemnon Gnida I" został zrealizowany w rodzinnym mieście po ukończonej edukacji akademickiej. Powrót po latach został potraktowany jako moment konfrontowania się z obrazem utrwalonym z dzieciństwa. Chcąc poznać słupszczan, ich marzenia twórca przeprowadził 40 wywiadów (około 60 godzin materiału dźwiękowego) i z opowieści mieszkańców stworzył wielogłosowy chór. Jedną z ostatnich realizacji Prynkiewicza jest performance "W niedzielę to ja chodzę na dancefloor", który odbył się w centrum Słupska z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca. Wydarzenie trwało 12 godzin.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji