Artykuły

Karuzela tylko za gotówkę

"Tylko z gotówkę" rewia w teatrze Karuzela.

Rewja w naszych warunkach jest widowiskiem, któremu na wet kierownik artystyczny nie może wróżyć powodzenia w przeddzień premjery. To też często premjera rewji przynosi niespodzianką. Najlepszym przy kładem jest nowa rewja w Karuzeli: po ciążkiem przesileniu, : a nawet pogłoskach o "reorganizacji" teatru, Karuzela wystawiła rewję, która niewątpliwie będzie miała wielkie powodzenie. Wielki nakład inwencji artystycznej, lekka muzyka, efektowne dekoracje i kostjumy, - wszystko to składa się na ca łość interesującą i lekkoatrawną. Niezawsze dopisali aktorzy: bardzo dobry jest tekst recytacji p. Bełskiego "Ostatni sędzia". Doskonałym pomysłem było wciągnięcie do rewji skeczu Czechowa. Dobra, przedwojenna humoreska znakomicie grana przez pp. Macherskich, cieszy sią znacznie większem powodzeniem niż sprośne, wulgarne "szmoncesy", którymi nas za zwyczaj częstują zawodowi fabrykanci skeczów rewjowych. Z "Imieninami u wójta" auto. kolekcji płaskich dowcipów spóźnił się conajmniej o półtora roku. Wartoby tą niemądrą agitację odrzucić i zachować w (ma le same tańce ludowe, pięknie przez Koszutskiego ułożone. Dwie pierwsze piosenki. Olszy, bardzo starannie przezeń opracowane, grzeszą również wielką niewybrednością dowcipu. Doskonale spisał się zespół baletowy Koszutskiego. Jego tancerki są bardzo dobrze wy szkolone, układ scen baletowych - oryginalny i efektowny, Bardzo wdzięczny taniec bretoński wiele traci na efekcie z powodu braku drewnianego obuwia. Doskonałą solistką w tym numerze jest filigranowa Alicja Halama. Lodzie Halama nie spodobały się popisy akrobatyczne zagranicznej tancerki w jednym z teatrów rewji. Ambitna artystka wzięła na kieł i zrobiła taką parodię, że nietylko poskromiła konkurentkę, lecz przeszła swoje dotychczasowe kreacje. Przy dzielnej pomocy Koszutskiego i Olszy wykazała Halama rekordową sprawność fizyczną, zdradzając równocześnie wielkie zdolności imitatorskie. Stylowy boston Zizi i Lody Halama uzupełnia serję klasycznych baletów utalentowanych sióstr. Bardzo dobrze są dostosowane do całości rewji piosenki Larissy Alexji. Zawsze kapitalny Gierasieński, w roli rekruta Rapaoorta nobudza publiczność do żywiołowego, zdrowego śmiechu. Doskonale mu sekunduje Olsza. Kierownictwo muzyczne pp. Górzyńskiego i Rapackiego nie pozostawia nic do życzenia.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji