Za trzy lata będzie nowy Teatr Polski
Teatr Polski wszedł w kolejny etap rozbudowy swojej siedziby. Podpisał umowę z inżynierem kontraktu. Inwestycję nadzorować będzie Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-IN WEST ze Szczecina.
Gmach Teatru Polskiego w Szczecinie zostanie przebudowany, rozbudowany oraz wyposażony w nowoczesną infrastrukturę techniczną.
Projekt przebudowy przewiduje przywrócenie pierwotnego wyglądu teatru, który został postawiony w latach 1928-1929 według projektu architekta A. Tesmachera. Na drugim piętrze obecnej siedziby teatru znajdą się pokoje gościnne i sala klubowa, a główna sala teatralna zmieni się w wielofunkcyjną salę prób (będą mogły być w niej organizowane bale, bankiety czy spektakle kameralne). Na parterze wciąż będzie funkcjonował teatr - kabaret. W ramach inwestycji powstanie również zupełnie nowa część teatru. Jej konstrukcja będzie żelbetonowa, a materiałami decydującymi o charakterze budynku będą szkło i stal. Nowe sceny teatralne, których ma być 5, będą pierwszymi profesjonalnymi scenami dramatycznymi w Szczecinie.
Najbardziej z tej umowy cieszy się dyrektor Teatru Polskiego.
- Minęło 10 lat od momentu, kiedy pojawiła się idea powstania sceny szekspirowskiej w naszym teatrze - mówi Adam Opatowicz, dyrektor Teatru Polskiego. - To kolejny ważny krok w realizacji tej idei, więc przepełnia mnie radość.
Prezes zarządu EKO-INWEST podkreślał, że przed jego zespołem wymagające wyzwanie.
- Pierwszym zadaniem będzie pełnobranżowa weryfikacja dokumentacji projektowej - mówi Zdzisław Malenta, prezes EKO-INWEST. - Mamy na to dwa tygodnie. Następnym będzie wybór wykonawcy robót, kluczowy element dla realizacji tej inwestycji. Zależy nam, aby przeprowadzić wybór szybko i skutecznie. Jak już uda nam się to zrobić, to będzie milowy krok do sukcesu.
Na wybór wykonawcy zaplanowano 12 miesięcy.
Główne obowiązki Inżyniera Kontraktu to współpraca przy wyłonieniu generalnego wykonawcy, w dalszej kolejności nadzór nad prowadzonymi przez niego pracami - w tym utrzymanie zgodności projektu budowy z robotami budowlanymi i prawidłowego harmonogramu. Koniec inwestycji jest przewidywany na 30 września 2021 roku. Jej koszt to 105 mln zł, z czego 42 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej