Poznań. Nabór na warsztaty Daniela Stachuły/Festiwal Off Opera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu warsztatów "Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela", które odbywać się będą w ramach Festiwalu Off Opera 2017!
Zapraszamy do udziału wszystkich nauczycieli, którzy chcieli opowiedzieć o swoich doświadczeniach! Zgłoszenia (imię i nazwisko; data urodzenia; nr tel.) oraz ewentualne pytania prosimy kierować pod adres: stowarzyszenie.smak@gmail.com. Ilość miejsc ograniczona.
"Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela"
Premiera: 14.10.2017, g. 19.00, Scena Wspólna
"Bo nie ma nic gorszego od nauczycieli osobiście sympatycznych, zwłaszcza jeśli przypadkiem mają osobiste zdanie."
Witold Gombrowicz, "Ferdydurke"
***
Twoim zdaniem nauczyciele to:
a) ludzie, którym coś nie wyszło w życiu;
b) osoby, które starają się rzetelnie i w przystępny sposób przekazać swoją wiedzę;
c) ludzie, którzy wyżywają się na uczniach, bo nie byli w stanie zrealizować własnych planów;
d) pasjonaci, którzy kochają swoją pracę.
A jak sami nauczyciele postrzegają swoją rolę?
"Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela" to cykl warsztatów, oparty na metodach pedagogiki teatru. Grupa poznańskich nauczycieli i edukatorów podejmie na nich temat statusu i kondycji swej profesji oraz problemów, jakie pojawiają się w ich codziennej pracy w trakcie obcowania z uczniami, rodzicami czy współpracownikami. Spróbują jednocześnie skonfrontować się z negatywnymi wyobrażeniami na temat własnego zawodu i nadać im bardziej złożoną perspektywę. Ważnym zagadnieniem będzie również kwestia konfrontacji młodzieńczych ideałów uczestników warsztatów z ich późniejszą realizacją w trakcie pracy zawodowej.
Warsztaty, prowadzone przez Daniela Stachułę, zakończone zostaną spektaklem, w którym nauczyciele w bezpośredniej konfrontacji z widownią - uczniami, rodzicami, koleżankami i kolegami z pracy - opowiedzą o samych sobie. Przedstawienie warsztatowe odbędzie się 14 października w Dzień Edukacji Narodowej, o g. 19.00 na Scenie Wspólnej (ul. Brandstaettera 1 w Poznaniu).
Bezpłatne wejściówki na wydarzenia wydawane będą od 2 października br., w Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu, ul. Ratajczaka 44, od poniedziałku do piątku w godz.: 10:00-19:00, w soboty w godz. 10:00-17:00.
***
Obsada - nauczyciele poznańskich szkół.
dramaturgia | reżyseria - Daniel Stachuła
scenografia - Filip Brzyski
muzyka | ruch sceniczny - Karolina Kosidło
--
Daniel Stachuła
Reżyser, dramaturg, pedagog teatru, absolwent teatrologii, filologii polskiej oraz międzywydziałowej specjalności operologicznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współtworzy projekt Off Opera (wcześniej Opera Know-how). Jako reżyser zadebiutował w 2016 roku na dużej scenie Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, realizując dzieło Henry'ego Purcella Dydona i Eneasz. W swoich działaniach artystycznych interesuje się także najmłodszym widzem - w 2014 roku zrealizował spektakl dla dzieci Pomiędzy na podstawie utworów Karola Szymanowskiego Rymy dziecięce (op. 49) do słów poznańskiej poetki Kazimiery Iłłakowiczówny. W 2015 roku objął funkcję dramaturga spektaklu Antreprener w kłopotach. W 2016 otrzymał Stypendium Artystyczne Miasta Poznania za realizacje reżyserskie w teatrze muzycznym. W tym samym roku został nominowany do Nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Debiut Roku za spektakl Dydona i Eneasz. Obecnie jest doktorantem Instytutu Teatru i Sztuki Mediów UAM w Poznaniu, gdzie prowadzi badania nad polską operą przełomu XVIII i XIX.
Off Opera 2017 to już trzecia edycja innowacyjnego projektu popularyzującego muzykę klasyczną oraz teatr operowy w otwartej przestrzeni miejskiej. Wcześniejsze edycje festiwalu realizowane były pod nazwą Festiwal Opera Know-how edycje: 2014 i 2015. Projekt wskrzesza ideę publicznego teatru operowego, dostępnego dla każdego odbiorcy, a także realizowanego przez wykonawców amatorów.
Festiwal organizowany jest przez założone w 2014 roku Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury działające na rzecz aktywizacji kulturalnej Poznania, uwzględniając potrzeby i pomysły młodych ludzi oraz lokalnych wspólnot.