Teatr Animacji ma nowego dyrektora
- To nie będzie rewolucja, tylko świadoma kontynuacja - mówi przyszły dyrektor Teatru Animacji. Decyzją prezydenta Poznania zostanie nim Piotr Klimek. Funkcję zacznie pełnić od 1 września.
- Chcę, żeby Teatr Animacji był taki jak dotychczas tylko bardziej - mówi "Wyborczej" Piotr Klimek. - Chcę, żeby teatr był zarówno dla dzieci jaki i dla dorosłych Teatr Animacji już od wielu lat podąża tą drogą - mówi. I podkreśla. - Chcę także by opowieść teatru formy i lalkowego w dalszym ciągu była soczewką tego, co się dzieje na świecie. Teatr Animacji jest wyjątkowy na mapie lalkowej Polski, bo najsilniej przyciąga twórców i repertuar z całego świata - mówi.
Klimek zastąpi na stanowisku dyrektora Marka Waszkiela, który kieruje teatrem od 2014 r. Jak przyznaje w konkursie wystartował na zaproszenie zespołu teatralnego i odchodzącego dyrektora. - To wielkie wyróżnienie. Jestem wielkim fanem tego co Marek Waszkiel zrobił w Poznaniu. Będę kontynuował jego politykę repertuarową i menadżerską - zaznacza Klimek.
Jego kandydaturę, spośród dwóch ubiegających się o stanowisko dyrektora osób, jednogłośnie rekomendowała komisja konkursowa. W jej skład weszli przedstawiciele teatru, organizacji twórczych oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Piotr Klimek to doskonały fachowiec i niezwykle charyzmatyczna postać. Liczę na to, że nowy dyrektor utrzyma progresywny kurs teatru, który rozpoczął się za kadencji dyrektora Waszkiela i poprowadzi wprawną ręką świetny zespół Teatru Animacji - komentuje wybór Justyna Makowska, dyrektor wydziału kultury w Urzędzie Miasta.
Przyszły dyrektor Teatru Animacji to absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2003 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych na Wydziale Kompozycji. Od 2010 roku jest zatrudniony na stanowisku adiunkta na Wydziale Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie. Od ponad 25 lat zajmuje się komponowaniem muzyki teatralnej, filmowej, eksperymentalnej oraz klasycznej. Od 2010 roku jest też członkiem Związku Kompozytorów Polskich Stworzył oprawę muzyczną do ponad 150 realizacji repertuarowych w teatrach instytucjonalnych w Polsce i za granicą. Dla Teatru Animacji m.in. do "Miłość nie boli, kolano boli", "No coś ty?" czy "Mini-wykłady na tapczanie".