Artykuły

Laski i sens

Wkurzają mnie laski, które wysiadują w knajpach - mówi jedna z bohaterek sztu­ki "No Bar", granej na Scenie w Bramie Teatru im. J. Sło­wackiego w Krakowie. A mnie wkurza, że młode, zdolne i pełne wdzięku aktorki, które bardzo chętnie oglądałabym na scenie w czymś, co się do oglądania nadaje, występują w spektaklu, który nie ma większego sensu. Poczynając od tekstu, a na ustawieniu świateł kończąc. I gdyby to by­ła tylko studencka wprawka, pokazywana w szkole teatralnej, bo jej twórcy: Jakub Rosz­kowski - reżyseria i Maria Spiss - autorka tekstu, są stu­dentami krakowskiej PWST, można by przejść nad tym do porządku dziennego. Jednak "No Bar" prezentowany jest na profesjonalnej scenie i tu zaczyna się problem.

Aktorki Ada Fijał i Katarzy­na Weredyńska siedzą na pod­wyższeniu, czekając na jakie­goś faceta. Nie bardzo wiado­mo, kim on dla nich jest i po co ma przyjść, czy jest mężczy­zną którejś z nich, czy może obydwu naraz. Nie ma to i tak większego znaczenia, bo owo oczekiwanie służy jedynie do teatralnej zabawy, odgrywa­nia przez aktorki tych samych scenek, zamieniania się kwe­stiami, przechodzenia z jednej konwencji w drugą. Raz są współczesnymi dziewczynami, posługującymi się niewy­szukanym językiem, za chwilę przybierają westernowe pozy, bo okazuje się, że tak napraw­dę przyszły do baru zastrzelić owego faceta.

Ponieważ przedstawienie nosi tytuł "No Bar - quasimusical", wszystko to przeplatane jest piosenkami, które też mają służyć teatralnym igraszkom. Raz aktorki wygłupiają się, śpiewając plażową piosenkę, to przechodzą do knajpiano-jazzowych klimatów. I żeby ktoś nie mówił, że nie znajduję w spektaklu żadnych pozyty­wów, to z całą odpowiedzialno­ścią stwierdzam, że Ada Fijał i Katarzyna Weredyńska świet­nie śpiewają. Tylko, dlaczego sensu w tym brak?

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji