Warszawa. Recenzje Komisji Artystycznej Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej - odsłona pierwsza
6 stycznia 2017 roku upływa pierwszy termin przyjmowania zgłoszeń do 23. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Od początku listopada Komisja Artystyczna podróżuje po kraju i ogląda zgłoszone spektakle. Dziś prezentujemy recenzje siedmiu przedstawień.
ŚMIERĆ PRZYJEŻDŻA W ŚRODĘ Agaty Dudy-Gacz, reżyseria,: Agata Duda-Gracz, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/Opolski Teatr Lalki i Aktora, pisze Anna Wakulik.
KALINA Magdaleny Zaniewskiej, reżyseria: Agata Biziuk, Teatr Nowy w Poznaniu, pisze Jacek Sieradzki.
BIAŁA SIŁA, CZARNA PAMIĘĆ Piotra Rowickiego, reżyseria: Piotr Ratajczak, Teatr Dramatyczny im. Węgierki w Białymstoku, pisze Katarzyna Niedurny.
MAŁA MYSZ I SŁOŃ DO PARY Marty Guśniowkiej, reżyseria: Agata Kucińska, Opolski Teatrze Lalki i Aktora, pisze Marta Bryś.
KSIĘGI JAKUBOWE Olgi Tokarczuk, reżyseria: Ewelina Marciniak, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, pisze Marcin Bogucki.
PRZERWANA ODYSEJA Roberta Urbańskiego, reżyseria: Jacek Głomb, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, pisze Andrzej Lis.
TRIATLON Beniamina Bukowskiego, Grzegorza Staszaka, Alicji Kobielarz, reżyseria: Adam Nalepa, Anna Wieczur-Bluszcz, Igor Gorzkowski, Teatr Ochoty w Warszawie, pisze Szymon Kazimierczak.
Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu popularyzację współczesnego dramatu polskiego, promocję rodzimych dramatopisarzy, wspomaganie teatrów wystawiających polski dramat i adaptacje polskiej literatury współczesnej oraz nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych.
Organizatorem Konkursu jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, konkursu finansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Koordynatorem merytorycznym Konkursu jest Jacek Sieradzki, a koordynatorem organizacyjno-finansowym Tomasz Grzegorek.