Artykuły

Gniezno. Pisanie na gorąco u Fredry

To już ostania odsłona artystyczno-edukacyjnego projektu "ReStart-Łańcuch Sztuki. Kontynuacja". Zbliża finał się drugiej edycji projektu, dlatego Teatr Fredry szczególnie zachęca do udziału w warsztatach i czytaniu performatywnym tych, którzy do tej pory nie mieli jeszcze okazji wziąć w nich udziału.

Młodzież będzie miała szansę napisać własne teksty dramatyczne, które na pokazie efektów pracy warsztatowej przeczytają aktorzy gnieźnieńskiego Teatru.

Kolejna odsłona projektu rozpocznie się 2 grudnia 2016 r. o godz. 19.00 czytaniem performatywnym tekstu "Frankenstein" Fabrice'a Melquiot (reżysera, autora sztuk teatralnych, piosenek, performensów, dyrektora teatru Am Stam Gram w Genevie) w reż. Łukasza Gajdzisa. Artystyczno-edukacyjny projekt "ReStart - Łańcuch Sztuki. Kontynuacja" dofinansowany został ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a jego piąta, ostatnia już odsłona, poświęcona zostanie problematyce tabu i inności. Młodzi doskonalić będą umiejętności z "pisania na gorąco", a warsztaty dramaturgiczne poprowadzi mistrz - Syryjczyk - Fida Mohissen - autor i reżyser francusko-syryjskiej sceny.

Teatr Fredry Gniezno zaprasza młodzież do udziału w warsztatach i przekonuje, że teatr jest dla każdego, niezależnie od wcześniejszych doświadczeń i posiadanej wiedzy. "ReStart - Łańcuch Sztuki. Kontynuacja" to projekt adresowany do młodzieży ze szkół gimnazjalnych i licealnych. Uczestnicy warsztatów pod okiem artystów, psychologa i pedagoga teatru przygotowują zdarzenia performatywne, akcje ambientowe, działania improwizowane w przestrzeni miasta. Dzięki spotkaniom z uznanymi twórcami teatralnymi, młodzi ludzie wyposażeni zostaną w narzędzia do powyższych działań, a otwarta formuła warsztatów, pozwoli uczestniczyć w nich osobom wcześniej niebiorącym udziału w naszych projektach.Udział w projekcie jest oczywiście bezpłatny. A do uczestnictwa w nim Teatr Fredry zaprasza młodzież w wieku gimnazjalnym i licealnym deklarującą udział w czytaniu performatywnym i całym cyklu warsztatów Zgłoszenia przyjmuje Ewa Malicka, T 603 185 073, E restart.kontynuacja@gmail.com

Fabrice Melquit - reżyser, autor sztuk teatralnych, piosenek, performensów. Od 2012 roku dyrektor szwajcarskiego Teatru Am Stram Gram dla dzieci i młodzieży. Wcześniej występował jako aktor u Emmanuel Demarcy-Mota w trupie Theatre des Millefontaines. Jednocześnie pisał. W 1998 wydał pierwsze teksty dla dzieci: "Les petits melancoliques" i "Le jardin de Beamon", które zostały opublikowane w "l'Ecole des loisirs" i transmitowane w France Culture. Otrzymał główną nagrodę Paul-Gilson od francuskojęzycznej publicznej rozgłośni radiowej oraz w Bratysławie nagrodę dla najlepszej europejskiej audycji radiowej dla młodzieży. Do dnia dzisiejszego zostało opublikowanych prawie 50 jego sztuk. Tekst Perlino Comment (2001) zainaugurował młodzieżową kolekcje tekstów teatralnych w wydawnictwie l'Arche, następna sztuka "Bouli Miro" (2002) w reżyserii Patrice Douchet przez ponad 3 lata odbywała międzynarodowe tournée. "Bouli Miro" została wyselekcjonowana przez Comedie Francaise. Był to pierwszy spektakl dla młodzieży tam prezentowany ( 2005/2006). Jego teksty przetłumaczone na kilkanaście języków prezentowane były w wielu krajach, m.in.: Niemczech, Grecji, Meksyku, USA, Chile, Hiszpanii, Włoszech, Japonii i Rosji.

HARMONOGRAM:

2.12 g. 19.00 - czytanie performatywne / "Frankenstein" reż. Łukasz Gajdzis

3. 12 g. 10.00-14.00, 16.00-20.00 - warsztaty dramaturgiczne / prowadzenie Fida Mohissen

4.12 g. 10.00-14.00, 16.00-20.00 -warsztaty dramaturgiczne / prowadzenie Fida Mohissen

9.12 g.16.00 - 21.00 - warsztaty z pedagogiem / prowadzenie Joanna Żygowska

10.12 g. 10.00 - 15.00 - warsztaty z pedagogiem

11.12. g. 10.00 - 15.00 - warsztaty z pedagogiem/ g. 16.00 / pokaz efektów pracy

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji