Chorzów. Finał 10. sezonu Teatru Ogrodowego
Dwóch przyjaciół i kobieta. Uczucia i intrygi. Groteska i śmiech. "Jakobi i Leidental" z Teatru im. Solskiego w Tarnowie, to spektakl wybrany na zakończenie dziesiątego sezonu Chorzowskiego Teatru Ogrodowego.
Przygotowywany na postindustrialne przestrzenie
"Jakobi i Leidental" do obejrzenia w Magazynie Ciekłego Powietrza.
Przyjaźń Jakobiego i Leidentala przejdzie ciężką próbę, kiedy w ich spokojnym, polegającym głównie na piciu herbaty i grze w domino, życiu pojawi się czarująca fizycznością i muzycznym talentem Szahasz. Który z panów zdobędzie tę wyjątkową kobietę? Hanoch Levin z właściwym sobie czarnym humorem analizuje relacje damsko-męskie, odczarowuje sentymentalne mity i każe swoim bohaterom skonfrontować się z pustką ich życia. W dramat wkomponowane są piosenki, będące muzycznym komentarzem do wydarzeń w sztuce. Jak to u Levina, groteska miesza się z powagą, śmiech z płaczem, nadzieja z jej brakiem. Czy w tym świecie możliwy jest happy end?
Wejściówki w cenie 20 zł dostępne w sieci ticketportal oraz w recepcji Sztygarki (tel. 32 249 59 92)
***
O 21:00 przenosimy się pod wieżę szybu Prezydent, gdzie odbędzie się
plenerowy pokaz dziesięciolatka, filmu dokumentalnego Jadwigi Kocur
"Dwugłowy Smok" o architekturze Górnego Śląska oraz toast jubileuszowy.
Zapraszamy!
Dwugłowy Smok
scenariusz: Jadwiga Kocur
reżyseria: Jadwiga Kocur, Leszek Ptaszyński, Barbara Łuczak
dokumentacja: Elżbieta Kocur, Magdalena Hajda, Ireneusz Tomeczek
lektor: Ireneusz Załóg
muzyka: Artur Rojek
zdjęcia: Mieczysław Herba
dźwięk: Piotr Gburek, Tomasz Jaskulski
montaż: Mirosław Kęsiak
opracowanie graficzne: Matylda Sałajewska, Michał Kopaniszyn
Dwugłowy Smok to krótki epizod wspólnej polsko-niemieckiej historii, którą rozpoczął w 1922 roku podział Górnego Śląska na dwa wrogo nastawione do siebie państwa, a zakończył wybuch drugiej wojny światowej.
Pretekstem dla filmowej opowieści o Górnym Śląsku jest architektura dwudziestolecia międzywojennego, przez pryzmat której toczy się opowieść o społecznej i politycznej traumie spowodowanej podziałem regionu. W konsekwencji Górny Śląsk, w ciągu zaledwie kilku lat, z prowincjonalnego pogranicza zaczął się zmieniać w nowoczesną metropolię nasyconą architekturą z kręgu Neues Bauen, Le Corbusiera i Szkoły Chicagowskiej, stając się najbardziej progresywnym eksperymentem urbanistycznym Europy początku lat trzydziestych XX wieku.
Wstęp wolny