Warszawa. Mariusz Treliński i Boris Kudlička z nagrodą Culture.pl
Statuetkę Culture.pl Superbrands przyznawaną twórcom, którzy najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą otrzymali we wtorek Mariusz Treliński i Boris Kudlička. Nagrodę przyznano po raz piąty.
Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlicki, Mariusz Treliński - dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
"Jako tandem inscenizacyjny Mariusz Treliński i Boris Kudlička w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem >czasu inscenizatorów<, zbudowali rozpoznawalną, cenioną i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe - można porównać ich do fenomenu modowego tandemu Dolce i Gabbana. Operowa marka >Treliński&Kudlička< jest nie tylko symbolem jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego - często młodego widza - czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym" - napisano w uzasadnieniu jury.
Culture.pl Superbrands, ustanowiona została przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska, z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza, laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy - szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: "Newsweeka", "Wprost", "Polityki", "Tygodnika Powszechnego", "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce.