Artykuły

Z obrotowej sceny w Bramy Raju

Na tym spektaklu widownia ma być pusta. Krzesła przeniesione zostaną na scenę obrotową, na której publiczność wraz z Orkiestrą Teatru Wielkiego wirować będzie przez godzinę i pięt­naście minut. W tym czasie, w for­mie operowej, rozegra się to, co Jerzy Andrzejewski ujął w dwóch zda­niach, przy czym jedno zawarł na 199 stronach, drugie zaś nie wypełniło jednego wiersza. Krótko mówiąc Teatr Wielki 15 bm. występuje z premierą opery Joanny Bruzdowicz "Bramy raju".

Przedstawienie to nie będzie operą w tradycyjnym sensie tego słowa. Należało­by raczej określić je jako dramat mu­zyczny, zawierający zarówno partie śpiewane, jak również wyłącznie mó­wione. Sam śpiew jest także bardzo zróż­nicowany i przechodzi czasem w szept, to znowu w krzyk. Partytura przewidu­je użycie 14 instrumentów oraz partie czysto elektroniczne.

Libretto "Bram raju", autorstwa Jo­anny Bruzdowicz i Jerzego Lisowskiego, wyjątkowo wiernie wykorzystuje frag­menty opowiadania Andrzejewskiego, traktujące o konflikcie między zamys­łem a czynem.

Reżyserem spektaklu Jest Marek Grzesiński, kierownikiem muzycznym - Agnieszka Kreiner, scenografię przygotowali: Irena Biegańska i Wie­sław Olko, zaś choreografię - Zofia Rudnicka.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji