Artykuły

Szczecin. Prapremiera "Mad woman"

23 stycznia w Teatrze Współczesnym prapremiera stuki Natalii Mołodowiec "Mad Woman". Spektakl realizowany jest w ramach projektu PIKSELOZA - projektu kuratorskiego Piotra Ratajczaka

Agencja reklamowa najwyższego szczebla obsługująca ważnych klientów. Pięć kobiet u władzy, z silną potrzebą dominacji i kontroli. Spotykają się na zebraniu w sprawie stworzenia kampanii nowego leku dla kobiet, który będzie rewolucyjną konkurencją dla Xanaxu. Wchodząc w role odbiorców kampanii, dowiadują się o sobie znacznie więcej niż mogły przypuszczać.

**

Projekt kuratorski Piotra Ratajczaka PIKSELOZA - to program Teatru Współczesnego w Szczecinie, polegający na realizacji cyklu przedstawień na scenie "Malarnia", których twórcami będą interesujący reżyserzy młodego pokolenia. W ramach projektu zostaną zaprezentowane spektakle poświęcone najbardziej zapalnym, globalnym zjawiskom polityczno-społecznym, wychodzące naprzeciw dzisiejszym lękom o przyszłość naszego świata.

Każda premiera poprzedzona będzie wydarzeniami kontekstowymi dotyczącymi tematyki przedstawień - debatami, warsztatami, wykładami, projekcjami filmów oraz kontaktem z widzami w przestrzeni Internetu.

**

Natalia Mołodowiec, dramatopisarka. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Kilkakrotna laureatka Konkursu dla Młodych Dramaturgów przygotowywanego przez Polski Ośrodek ASSITEJ w Warszawie. Uczestniczka międzynarodowych warsztatów dramaturgicznych INTERPLAY oraz obozów i warsztatów dramaturgicznych organizowanych przez PO ASSITEJ.

*

Barbara Wiśniewska, absolwentka reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. Dwukrotna laureatka Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia (na rok 2012/2013 i 2013/2014), laureatka Nagrody im. Z. Krawczykowskiego przyznawanej przez Rektora Akademii Teatralnej (2012). Zadebiutowała w Teatrze Studio w Warszawie, gdzie wyreżyserowała "Baby Doll" Tennessee Williamsa (kwiecień 2015), następnie w Teatrze Ateneum zrealizowała dramat Wacława Holewińskiego "Nic się nie stało" (czerwiec 2015), jej ostatnią premierą jest "Bezwietrzne lato" Doroty Wójtowicz przygotowane w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie (październik 2015). W 2014 wyreżyserowała koncert "Kweer myuzik" w Folksoperan Stockholm (Szwecja) i projekt "meme.me" w Teatrze Powszechnym w Łodzi. Od 2012 współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie trzykrotnie asystowała przy produkcjach Mariusza Trelińskiego ("Latający Holender", "Manon Lescaut", "Jolanta/Zamek Sinobrodego"). Jej etiuda reżyserska "Julia musi umrzeć" na podstawie "Romea i Julii" Williama Shakespeare'a została wyróżniona na Festiwalu Baltic House Theater Festival w St. Petersburgu (Rosja).

*

Karolina Fandrejewska, scenografka i kostiumografka. Studentka profesora Andrzeja Kreütza-Majewskiego i Grzegorza Kowalskiego. Tworzy instalacje artystyczne, wideo arty oraz filmy. W 2008 zrobiła scenografię do bajki Katarzyny Kozyry "Summertale". W operze debiutowała w 2012 scenografią do "Cosi fan tutte" Mozarta w reżyserii Ryszarda Cieśli (Teatr Wielki - Opera Narodowa, Warszawa. Od 2007 współpracowała m.in. z: Aldoną Farrugią, Ulrike Hager, Magnusem von Hornem, Katarzyną Kozyrą, Szymonem Waćkowskim, Andrejsem Žagarsem. Jako scenografka i autorka kostiumów pracowała m.in. przy spektaklach Barbary Wiśniewskiej: "Bezwietrzne lato" i "Nic się nie stało", Kamili Michalak "Nie trzeba" (Wrocławski Teatr Współczesny) "Bachantki" (Warszawska Opera Kameralna), "Sophie" (Teatr Nowy w Poznaniu), "Gwałt na Lukrecji" (Stara Drukarnia PAP), Miki Rosenfeld "Siedem grzechów głównych" (Warszawska Opera Kameralna), Aleksandry Dziurosz "Few, Few", "His est caritas" (Warszawski Teatr Tańca). Obecnie pracuje nad projektem scenograficznym do wystawy o Katarzynie Kobro w Muzeum Sztuki w Łodzi.

*

Paulina Góral, absolwentka Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej. Asystentka reżysera światła Felice Ross przy spektaklach Mariusza Trelińskiego (Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie), Grzegorza Jarzyny (TR Warszawa) oraz przy "Kabarecie Warszawskim" Krzysztofa Warlikowskiego (Nowy Teatr w Warszawie). Jako samodzielny reżyser światła pracowała m.in. przy spektaklach "Baby Doll", "Nic się nie stało", "Bezwietrzne lato" w reżyserii Barbary Wiśniewskiej, "Nie trzeba" w reżyserii Kamili Michalak (Wrocławski Teatr Współczesny), "Siedem Grzechów Głównych" w reżyserii Miki Rosenfeld (Warszawska Opera Kameralna). Współpracowała również z: Komuną/Warszawa, Teatrem Ateneum w Warszawie, Teatrem Powszechnym w Łodzi, Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Ósmego Dnia w Poznaniu, Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie, Teatrem im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.

**

Rezerwacja, sprzedaż biletów oraz informacje:

tel. 091 489 23 23

bow@wspolczesny.szczecin.pl

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji