Kraków. Wojaże solistów Opery Krakowskiej
W ostatnich miesiącach soliści Opery Krakowskiej z sukcesami wystąpili na polskich i międzynarodowych scenach muzycznych.
W grudniu w Operze Wrocławskiej, w premierowych spektaklach "Kawalera srebrnej róży" R. Straussa w reżyserii Georga Rooteringa, melomani mogli usłyszeć w partii Marszałkowej, Księżnej Werdenberg Magdalenę Barylak. Artystka, która jest częstym gościem wrocławskiej sceny, na przełomie ostatnich tygodni kreowała także rolę Abigaille w "Nabucco" G. Verdiego w reżyserii Marka Weissa oraz Ewy w "Raju utraconym" K. Pendereckiego w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego.
W grudniu 2014 r., na scenie Teatru Hof w Niemczech, widzowie usłyszeli Tomasza Kuka jako Kalafa w "Turandot" G. Pucciniego, a w październiku w Wiedniu - Andrzeja Lamperta w partii Ewangelisty w "Pasji św. Mateusza" J. S. Bacha pod dyrekcją Conrada Artmuellera.
Na zaproszenie Opery Wrocławskiej, w lutym 2015 r. Wołodymyr Pankiv wykonał partię Księcia Gremina w premierowych przedstawieniach "Eugeniusza Oniegina" P. Czajkowskiego w reżyserii Yuri Alexandrova i pod kierownictwem muzycznym Marcina Nałęcza-Niesołowskiego.
Na scenie Teatru Bolszoj w Moskwie, 27 lutego 2015 r., wystąpił Stanisław Kufluk. Artysta kreował partię Księcia Jeleckiego w premierowym spektaklu "Damy pikowej" P. Czajkowskiego
w reżyserii Lwa Dodina i pod dyrekcją Michała Jurowskiego. Publiczność przyjęła spektakl entuzjastycznie.