W powodzi premier. Warszawski list teatralny.(fragm)
Teatr Dramatyczny,monopolista gdy chodzi o Durrenmatta, sięgnął po jedną z wczesnych sztuk autora "Romulusa". Jest nią baśń ironiczno-parodystyczna "Anioł zstąpił do Babilonu". Durrenmatt roztrząsa w niej przy pomocy błyskotliwych paradoksów sprawy związane ze stosunkami między rządzącymi i rządzonymi. Posługując się metodą Shawa, a przede wszystkim Brechta,Durrenmatt w ramach luźnej akcji wypowiada w sposób bezlitosny to wszystko,co trapi współczesnego człowieka,wtopionego bezlitośnie w olbrzymią masę. Durrenmatt nie jest reprezentantem żadnej określonej ideologii politycznej,czy społecznej,nie uznaje nienaruszalnych świętości,rozdaje razy na prawo i na lewo, ale nie pozostawia wątpliwości,że jest po stronie tego,co z grubsza można by określić jako postęp.
Wykonanie sztuki - jak przeważanie w Teatrze Dramatycznym - na poziomie bardzo wysokim. Inscenizator i reżyser Konrad Swinarski,który wraz z Ewą Starowieyską opracował scenografię,oparł się,zwłaszcza w zakresie kształtu scenicznego,o najświetniejsze koncepcje dwóch czołowych teatrów berlińskich: Berliner Ensamble i Komische Oper (przedstawienia tych scen zdobyły olbrzymi sukces w paryskim Teatrze Narodów).W przedstawieniu warszawskim nie ma roli fałszywie ujętej lub ile zagranej. Role czołowe grają Dzwonkowski,Gogolewski,Płotnicki i Traczykówna. W epizodach błyszczą Holoubek,Fetting i Łuczycka....