Artykuły

Przedstawiamy tancerzy spektaklu "Przemiany"

W "Przemianach" występują tancerze młodego pokolenia. O rolę w spektaklu musieli walczyć długo i zaciekle. Wybrani zostali wtrzystopniowym castingu, spośród ponad setki chętnych. Edukację taneczną zdobywali na całym świecie, mogą pochwalić się bogatym dorobkiem artystycznym i licznymi nagrodami.

Liwia Magdalena Bargieł

Jest absolwentką Konserwatorium Laban Center Londyn, a także stypendystką programu "rezydencja/premiera", w latach 2010-11 była związana z Warszawskim Teatrem Tańca, współpracowała także z Pią Meuthen. Obecnie współpracuje z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Teatrem Miejskim w Gdyni i Komuną Warszawską.

Liwia Magdalena Bargieł: - Praca z Caroline Finn była dla mnie cennym i zaskakującym doświadczeniem. Myślę, że stworzyliśmy coś nowatorskiego, a jednocześnie istotnego. Taniec w "Przemianach" to często walka między różnymi pierwiastkami: męskim i żeńskim, kruchym i twardym, dobrym i złym. To ona sprawia, że spektakl jest dynamiczny, a człowiek w nim ukazany-głęboki.

**

Magdalena Fejdasz

Absolwentka PWST w Krakowie - Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Występowała w spektaklach dramatycznych oraz spektaklach teatru tańca, tworzyła także własne choreografie. Współpracowała z takimi artystami, jak: Romeo Castellucci, Jerzy Stuhr, Krzysztof Globisz, Błażej Peszek, Idan Cohen, Josef Frucek, Jacek Łumiński.

Magdalena Fejdasz: - Spektakl opowiada o przemianach jednostki, a także przepływie energii w świecie. Ale przemiany dokonują się tu nie tylko w obrębie fabuły spektaklu, dotyczą także współczesnego teatru. Ten spektakl to nowe podejście do teatru tańca.

**

Sebastian Lenart

Posiada doświadczenia w tańcu towarzyskim, ludowym oraz współczesnym. Jest zdobywcą klasy mistrzowskiej w turniejach ogólnopolskich. Współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca oraz z Teatrem Tańca "Dekompresja". Jest także instruktorem tańca jazzowego.

Sebastian Lenart: - "Przemiany" dają mi nie tylko możliwość opowiadania o powtarzalności życia i związanych z nim rytuałów. Praca nad spektaklem wpłynęła na moją osobistą przemianę i rozwój. Taniec to dla mnie świadome wykorzystywanie ruchu - daje mi to niesamowitą satysfakcję.

**

Karol Miękina

Absolwent PWST w Krakowie - Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz L'art Studio w Krakowie. Współpracował z Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu, brał udział w wielu projektach i spektaklach teatru tańca jako aktor i choreograf. Współpracował z takimi artystami, jak Ewa Wycichowska, Kaya Kołodziejczyk, Jan Peszek, Joe Alter, Jacek Łumiński. Zdobywa nagrody i wyróżnienia w kraju i za granicą.

Karol Miękina: - To pierwszy spektakl, w którym mam możliwość pracy z maską oraz z tak dużą liczbą kostiumów. Każdy z kostiumów reprezentuje inną postać; zmieniając się z postaci w postać, sam przechodzę pewnego rodzaju metamorfozę. W "Przemianach" wielokrotnie odgrywam rolę kobiecą, co jest dla mnie nowością. Sam kostium i maska nie wystarczą, żeby przekonać widza o autentyczności postaci. Poszukiwanie kobiecej energii i jakości mchu pokazało mi, że w tańcu, w teatrze istnieje jeszcze wiele ciekawych i niezbadanych przeze mnie sfer.

**

Dominik Olechowski

Ukończył Master Ballet Academy (USA). Doświadczenie zdobywał w Broadway Dance Centrę (USA), Krakowskiej Akademii Tańca L'art de la Dance i w Teatrze Tańca DF w Krakowie. Jako solista i tancerz występował w wielu spektaklach baletowych w kraju i za granicą. Jest zwycięzcą szóstej edycji programu "You Can Dance".

Dominik Olechowski: - "Przemiany" są dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. W każdej scenie, a jest ich kilkanaście, wcielam się w odmienne role. Czasem odgrywam postaci ludzkie, innym razem fantastyczne lub abstrakcyjne, przeistaczam się nawet w żywioły. Nie jest to łatwe zadanie dla tancerza, ale ja lubię wyzwania.

**

Katarzyna Sikora

Ukończyła PWST w Krakowie - Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, w latach 2012/2013 była tancerką Śląskiego Teatru Tańca. Studiowała też na Wydziale Tańca w Folkwang Hochschule w Essen. Uczestniczyła w wielu projektach tanecznych i performatywnych m.in.: ,A3","Fajdros", "Chopin musi umrzeć". Katarzyna Sikora: - To opowieść o ciągłym ruchu i o tym, jak wszystko w życiu przenika się i zmienia. To równocześnie historia o relacjach z samym sobą i relacjach międzyludzkich. Wraz z Sebastianem Lenartem jesteśmyje-dynymi tancerzami, którzy występują bez masek. Sceny, kiedy jestem sama wśród postaci - masek, są nieco przerażające. Mam czasami wrażenie, że jestem jedyną żywą kobietą wśród nich.

**

Piotr Skalski

Ukończył Łódzką Akademię Muzyczną, jest tancerzem Eksperymentalnego Studia Tańca Iwony Olszowskiej. To tam uczestniczył w realizacji wielu projektów. Tańczył też m.in. do choreografii Katarzyny Skawińskiej, Marco Volty, Milana Kozanka, Yaniwa Min-tzera, Jacka Owczarka i Dawida Za-mbrano. Występował również w "Ziemi obiecanej" w Teatrze Słowackiego w Krakowie.

Piotr Skalski: - Wszystkie postaci, które gram w "Przemianach", mają maski. Czuję się trochę tak, jakbym to ja ukrywał się pod maską, a moje ciało samo wcielało się w postać i budowało jej charakter trochę poza mną. Masła i kostiumy bardzo wpływają na ruch i odwrotnie.

**

Sandra Szatan

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie oraz Iwanson International School of Contemporary Dance w Monachium. Związana z Konserwatorium Tańca w Krakowie. Wśród licznych projektów, w których brała udział, wymienić można "Listy George Sand" w choreografii M. Zubkova oraz "Utkane z marzeń" w choreografii K. Szabłowskiej.

Sandra Szatan: - "Przemiany" to dla mnie pierwszy duży projekt, w którym mam okazję wykorzystać pełnię moich umiejętności zarówno z zakresu baletu, jak i tańca współczesnego. Dlatego daję z siebie 100 proc. i kompletnie zatracam się w tańcu".

**

Masza Tryputsen

Studiowała w Szkole Wyższej Tańca i Baletu w Borisov na Białorusi. Ukończyła Białoruski Uniwersytet Kultury i Sztuki na Wydziale Nowoczesnej Choreografii. Karierę zawodową rozpoczęła na scenie muzycznej Teatru w Sankt Petersburgu. W Polsce pracowała w teatrze Buffo, występowała w musicalu "Metro". Prowadziła liczne warsztaty na terenie Europy jako nauczycielka, choreografka oraz instruktorka. Jest finalistką szóstej edycji "You Can Dance".

Masza Tryputsen: - Na scenie nie myślę! Gdy ruch jest już opanowany, to skupiam się na konkretnej postaci i projektuję sobie w głowie jej obraz. Taniec to też aktorstwo. Tancerz jest aktorem, którego narzędziem jest jego własne ciało, ciało *" w ruchu i w konkretnej emocji. "Przemiany" to spektakl o odrodzeniu, odnowieniu życia. Cokolwiek by się nie działo, jakiemu zniszczeniu nie uległby świat, on zawsze się odradza.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji