Artykuły

Repetytorium z klasyki

Ponadczasowe arcydzieło Cervantesa w połowie XIX w. przykroił do własnych wizji scenicznych Marius Petipa, legenda baletu klasycznego.

Na jego zamówienie libretto to obudował pseudohiszpańską muzyczką Ludwig Minkus i tak powstała słynna suita ba­letowa, której nikła, grotesko­wa fabuła jest pretekstem do prezentacji efektownych wa­riacji, duetów i scen tanecz­nych, ściśle wg kanonów bale­tu klasycznego. Poznański spektakl przestrzega tradycji (odnosi się to również do mo­dyfikowania choreografii Petipy), jest barwny, oprawiony w bajkową scenografię, toczy się w żywym tempie. Jest ro­dzajem repetytorium z zakresu sztuki, która często bywa

zapominana i lekceważona. A że niesłusznie, świadczył entuzjazm widzów po waria­cjach i duetach Oksany Kuczeruk i Romana Michalewa (Kitri i Basilio) - wirtuozeria gości z petersburskiego Małe­go Teatru Baletu sięgała szczy­tów techniki tańca klasyczne­go, łącząc go z ekspresją i wdziękiem (słynne "Grand pas de deux" było wprost re­welacyjne!). Ale na duże kom­plementy zasłużyli także soli­ści poznańscy (zwłaszcza Ana Kipshidze, Agnieszka Chle­bowska, Artiom Riazanow i Sebastian Solecki) oraz uczniowie Szkoły Baletowej - na bardziej umiarkowane koryfeje i zespoły baletowe. Wszyst­kim jednak należą się gratula­cje za ambitne i generalnie udane zmierzenie się z "Don Kichotem".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji