Artykuły

Lublin. Plakat do "Hello Kitty" najlepszy

Znamy zwycięzcę trzeciej edycji Plakatonu. Jest nim Robert Zając z plakatem do spektaklu "Hello Kitty".

- Mamy do czynienia z niezwykle wyrazistym przekazem przy bardzo oszczędnej formie. Ta praca na pewno się wyróżnia przy współczesnych tendencjach do nadużywania zdobnictwa - mówił przewodniczący jury, Lech Majewski, jeden z mistrzów polskiego plakatu.

"Hello Kitty" jest spektaklem mierzącym się z traumą Zagłady z jednostkowej perspektywy. Za punkt wyjścia posłużył "Dziennik" Anny Frank., która musiała przejść szybki i brutalny kurs dojrzewania.

Aby nawiązać do tych wstrząsających przeżyć Robert Zając jako znakiem posłużył się charakterystycznym kształtem napisu nad bramą Oświęcimia.

- Chciałem odnieść się do tematyki "Dzienników", a jednocześnie powiązać ją z tytułem spektaklu - wyjaśnia artysta.

Kolejne miejsca zajęli: Kama Bubicz ("Fatal Error") i Kamil R. Filipowski ( plakat prommujący koncert zespołu kIRK). Specjale wyróżnienie otrzymał Dzielnicowy Dom Kultury "Bronowice". Instytucja nadesłała trzy prace o wysokim poziomie artystycznym. W ten sposób pokazała, że interesujące plakaty powstają nie tylko przy okazji kulturalnych wydarzeń w centrum miasta. DDK "Bronowice" może liczyć na bezpłatny dodruk swoich plakatów, a wszyscy zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne.

Internauci Kuriera Lubelskiego jako najlepszy plakat wytypowali natomiast "Prawdziwą historię człowieka z La Manchy". Praca uzyskała ponad dwa tysiące głosów.

Z kolei konkursowe plakaty oceniali: Lech Majewski, Artur Popek (artysta, dziekan WA UMCS), Barbara Wybacz (dyrektor ACK), Sylwia Hejno (dziennikarka kulturalna Kuriera Lubelskiego) i Wiktor Kołowiecki, przedstawiciel środowiska studenckiego.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji