Warszawa. Wojaże "Obsesji" Teatru Remus
Po premierze w nowej siedzibie w październiku 2014 roku, ponownie zobaczymy "Obsesję" Teatru Remus na deskach kameralnej siedziby w podwórzu Kępnej 6 obok stacji Metro Dworzec Wileński. W kwietniu, maju i czerwcu odbędą się spektakle nie tylko w nowej siedzibie w Warszawie, ale także Kielcach, Bielsku-Białej, Krakowie, Rzeszowie, Goleniowie i Poznaniu.
Stowarzyszenie Teatralne Remus stanowi dowód na to, że zgrany zespół, spójność założeń, a także determinacja i konsekwencja w działaniu przy wsparciu przychylnych ludzi pozwalają przezwyciężyć wszelkie stojące na drodze do celu przeszkody. Ze względu na założenia Teatru Remus, którymi są bliski kontakt z otaczającą rzeczywistością, z widzem, wyjście naprzeciw i niejako współtworzenie kultury, wszystko, co ułatwia kontakt ludzi z teatrem, teatru z ludźmi, pomaga lepiej realizować te cele. Członkowie zespołu teatralnego Remus rozumieją teatr, nie jako kategorię estetyczną, lecz jako narzędzie świadomego działania społecznego. Lokalizacja teatru na Pradze to świadoma decyzja, kolejne narzędzie do realizacji ich założeń. Katarzyna Kazimierczuk, prezes stowarzyszenia, uważa: "Na Pradze znaleźliśmy się nieprzypadkowo, ponieważ pochodzimy z takiego nurtu teatrów, które powstały z potrzeby reagowania na otaczającą je rzeczywistość." Dopełnieniem tych środków jest sama twórczość teatru, która sama nie pozostaje obojętna społecznie, jak i nie pozostawia takim widza. Za przykład posłużyć może spektakl "Obsesja", którego walory edukacyjne trudno przecenić, co poświadczają częste wystąpienia trupy Remus w szkołach i ośrodkach kultury.
"Obsesja" w reżyserii Katarzyny Kazimierczuk w niespotykany sposób dotyka tematyki dyskryminacji rasowej. Zbiór autentycznych historii - świadectw osób, które doświadczyły agresji na tle rasowym połączone zostały z pięknymi znakami ich odległych kultur w warstwie muzycznej i choreograficznej spektaklu. Kontrast ten tworzy nietypową, ujmującą formę. W spektaklu aktorzy Teatru Remus wykonują tradycyjne wielogłosowe pieśni z różnych zakątków świata: Maroka, Ugandy, Korsyki, Włoch, Brazylii i krajów bałkańskich. Zespołowi towarzyszy też japoński tancerz butoh - Rui Ishihara oraz Hana Umeda - aktorka wykonująca tradycyjny japoński taniec Nihon Buyo.
Celem projektu jest budowanie dialogu międzykulturowego i przeciwdziałanie zjawiskom ksenofobii i rasizmu w Polsce oraz mobilizowanie odbiorców do reakcji na akty nietolerancji i dyskryminacji rasowej.
Reżyseria: Katarzyna Kazimierczuk
Prapremiera: 6 II 2013 r., scena Komuna//Warszawa (gościnnie)
Występują: Daniel Brzeziński, Gwidon Cybulski, Agnieszka Hakizimana, Rui Ishihara, Joanna Nitka, Hana Umeda, Dominika Jarosz
Spektakle w Warszawie:
24 kwietnia (piątek), godz. 19.00
25 kwietnia (sobota), godz. 19.00
26 kwietnia (niedziela), godz. 19.00
21 maja (czwartek), godz. 19.00
22 maja (piątek), godz. 19.00
24 maja (niedziela), godz. 19.00
Miejsce: Teatr Remus, ul. Kępna 6 (metro Dworzec Wileński), domofon: 145
Rezerwacje: teatr.remus@wp.pl
Na wszystkie terminy wstęp wolny!
***
Spektakle w innych miastach(Kielce, Bielsko-Biała, Kraków, Rzeszów, Goleniów, Poznań):
TEATR ECCE HOMO Baza Zbożowa, 19.04.2015, g. 20:00
ul. Zbożowa 4, 25-316 Kielce
www.eccehomo.pl
rezerwacje: teatr.remus@wp.pl
Galeria Bielska BWA, 7.05.2015, g. 18:00
ul. 3 Maja 11,43-300 Bielsko-Biała
www.galeriabielska.pl
rezerwacje: teatr.remus@wp.pl
Teatr Nowy w Krakowie, 8.05.2015, g. 19:15
ul. Gazowa 21, 31-060 Kraków
www.teatrnowy.com.pl
rezerwacje: biuro@teatrnowy.com.pl
Teatr Przedmiescie w Rzeszowie, 11.05.2015, g. 19:00
ul. Reformacka 4, 35-026 Rzeszów
www.teatrprzedmiescie.pl
rezerwacje: teatr.przedmiescie@wp.pl
Teatr Brama, 27.05.2014, g.19.00
ul. Zielona Droga 9, 72-100 Goleniów
www.teatrbrama.org
rezerwacje: teatrbrama@gmail.com
Republika Sztuki Tłusta Langusta 8.06.2015, g.19.00
Gwarna 11, 61-701 Poznan
www.tlustalangusta.pl
rezerwacje: teatr.remus@wp.pl
Na wszystkie terminy wstęp wolny!
Spektakl zrealizowano ze środków Europejskiego Funduszu na Rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz z budżetu państwa, a także ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.