Warszawa. Kulturalne gry i zabawy w NInA
Jaki jest synonim "cyfrowego zapisu dóbr kultury"? Kogo powinno znać każde dziecko? Jak grać w kulturalne kalambury? W "kulturalnych grach i zabawach" odpowiedzi na te i inne pytania związane z działalnością Narodowego Instytutu Audiowizualnego znajdują Roma Gąsiorowska, Jerzy Zelnik i Sebastian Pawlak.
"Kulturalne gry i zabawy" to seria telewizyjnych i radiowych spotów promujących kluczowe obszary działalności Narodowego Instytutu Audiowizualnego (NInA) - digitalizację, udostępnianie i promocję polskiego dziedzictwa audiowizualnego. Każdy z trzech spotów przedstawia inną kulturalną zabawę i ma popularyzować inny obszar działalności Instytutu. Akcja "kulturalnych gier i zabaw" rozgrywa się w nowoczesnej bibliotece, gdzie Roma Gąsiorowska, Jerzy Zelnik i Sebastian Pawlak, wcielający się w role Bibliotekarki, Bywalca i Amanta, grają w "kulturalne memory", "kulturalne kalambury" i "kulturalną czasówkę".
Jak grać w "kulturalne gry i zabawy" dowiemy się ze spotów promujących projekty Narodowego Instytutu Audiowizualnego, które od 20 grudnia pojawiać się będą w radiu i telewizji. Inspirację i pomoc w grze znaleźć można także dzięki serwisom internetowym NInA.
Grę w "kulturalne memory" ułatwi odwiedzenie NINATEKI (www.ninateka.pl), multimedialnej biblioteki internetowej Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Ta skarbnica materiałów audiowizualnych jest miejscem, gdzie wśród 1500 nagrań bez trudu znaleźć można inspirację do "kulturalnej gry".
W zdobyciu tytułu mistrza "kulturalnych kalamburów" pomóc może Dwutygodnik.com, wydawane przez NInA internetowe czasopismo o kulturze. Jako hasła do gry wykorzystać można np. tytuły zamieszczanych tam artykułów, felietonów czy recenzji.
O tym, że digitalizacja może być inspiracją do gry chociażby w "kulturalną czasówkę" przekonać się można odwiedzając zakładkę "Digitalizacja" na www.nina.gov.pl. Znajdują się tam wszystkie niezbędne informacje na temat priorytetu "Digitalizacja" Wieloletniego Programu Rządowego Kultura+, którego operatorem jest Narodowy Instytut Audiowizualny.
***
Na zdjęciu: Kadr ze spotu promocyjnego "Kulturalne gry i zabawy".