Artykuły

Winnie, siostra Marii

Maja Komorowska wraca po 13 latach do swojej mistrzowskiej kreacji Winnie w "Szczęśliwych dniach" Samuela Becketta. Reżyseruje jak poprzednio Antoni Libera, aktorce ponownie partneruje w roli męża Williego Adam Ferency, a miejscem akcji znów jest warszawski Teatr Dramatyczny. Od premiery w 1995 r. rola Komorowskiej obrosła legendą, stając się żeńskim odpowied­nikiem kreacji Tadeusza Łomnickiego w "Ostatniej taśmie Krappa". Krytycy analizowali najdrobniejszy grymas twarzy aktorki, zmianę intonacji. Z zachwytem pisali o Becketcie granym według partytury, ale niejako wbrew autorowi - lekko, świeżo, z optymi­zmem i poczuciem humoru. Winnie Komorowskiej była Hiobem i klaunem jednocześnie. Dziś, 13 lat później, ta lekkość i optymizm wciąż jest ważnym rysem gry Komorowskiej. Doszło zaś coś, co postać Winnie zawdzięcza chyba poetce Marii, którą Komorowska tak wspaniale gra od siedmiu lat w genialnym "Wymazywaniu" Krystiana Lupy. Tępiona uśmiechem, ale dojmująca świadomość kalekiej natury świata, upływu czasu i nadchodzącej śmierci. Na­sączanie codzienności poezją. Tańcząca w pożyczonych od Franza za dużych butach Maria, zakopana w pierwszym akcie po pas, w drugim po szyję, Winnie - dwie przejmujące, z uśmiechem za którym czai się rozpacz, wielkie kreacje Mai Komorowskiej.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji