Artykuły

Kultura (nie zawsze) dla seniora

To miał być weekend otwartej kultury dla seniorów. Dotarcie do specjalnie przygotowanej oferty promocyjnej nie w każdym przypadku zakończyło się jednak sukcesem. - Pani w kasie słowem nie zająknęła się, że mogę kupić bilety w specjalnej ofercie - mówi pani Krystyna z Gdyni, która chciała kupić tańsze bilety w Teatrze Muzycznym w Gdyni - pisze Piotr Sobierski w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.

Teatr Muzyczny przystąpił do drugiej edycji weekendu seniora z kulturą "60+kultura" organizowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 29 i 30 września seniorzy w całym kraju mogli bezpłatnie lub za symboliczną opłatą skorzystać z oferty instytucji kulturalnych. Gdyński teatr zaproponował seniorom tańsze bilety na spektakl, który grany będzie w najbliższym tygodniu.

- Chciałam kupić dwa bilety na niedzielny spektakl "Tango Nuevo" [na zdjęciu]. W kasie zapytałam o zniżkę dla seniorów i faktycznie ją uzyskałam, ale na nieco innych warunkach, niż zapowiadano na Facebooku - dwa bilety sprzedano mi za 100 zł. Pani słowem nie zająknęła się, że mogę kupić bilety jeszcze taniej - mówi pani Krystyna z Gdyni.

"W ramach akcji 60+Kultura przy zakupie biletu na październikowe pokazy spektaklu Tango Nuevo (gramy od 4 do 7 października) otrzymają Państwo drugi bilet gratis" - zachęca seniorów Teatr Muzyczny na Facebooku oraz w newsletterze.

- Po mojej interwencji pani w kasie przyznała, że coś takiego faktycznie jest, ale przecież nie dałam jasno znać, że chcę z tej oferty skorzystać. Poza tym pojawiły się dodatkowe warunki, aby skorzystać ze specjalnej oferty dla seniorów - powinnam okazać specjalny SMS, egzemplarz "Gazety Wyborczej" lub "Ratusza" - mówi pani Krystyna.

- Widz, który chciałby skorzystać z promocyjnej oferty zakupu biletu, powinien określić, z której promocji chciałby skorzystać, bowiem na najbliższe spektakle przygotowanych było kilka ofert promocyjnych, ogłaszanych na Facebooku, w newsletterach, w gdyńskim "Ratuszu", a nawet w kampanii SMS-owej. Każda z tych ofert zawierała hasło, które upoważniało do skorzystania z danej promocji. Pani kasjerka, sprzedając bilet, oczekiwała zatem informacji, z której promocji chciałby skorzystać nasz widz. Dlatego też wymieniła wszystkie obowiązujące oferty rabatowe, by pomóc w podjęciu decyzji - tłumaczy Aleksandra Borowiak, rzeczniczka prasowa Teatru Muzycznego.

Na oficjalnym profilu teatru nie ma jednak informacji o żadnych dodatkowych warunkach, które musi spełnić senior biorący udział w akcji "60+kultura". Trudno znaleźć je również na oficjalnej stronie teatru, gdzie o akcji dla seniorów cisza, czy w rozsyłanym do internautów newsletterze.

- Na stronie internetowej teatru nie zamieszczamy informacji dotyczących ofert specjalnych obowiązujących w krótkim okresie. Do tego typu akcji służą nam inne narzędzia marketingowe, jak Facebook czy newsletter - zaznacza Borowiak.

- Ostatecznie postanowiłam bilety zwrócić. Nie stać mnie było na tak duży wydatek, a ze strony kasjerki nie było żadnej woli wyjaśnienia tej sprawy i uwzględnienia specjalnej oferty dla seniorów - podkreśla czytelniczka.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji