Łódź. Laureaci MONOwMANU
"Tancerz Mecenasa Kraykowskiego" wg Witolda Gombrowicza w wykonaniu Dariusza Sosińskiego to zwycięzca II Festiwalu Monodramu MONOwMANU.
Dnia 10 grudnia w Teatrze Małym w Manufakturze odbyła się ostatnia prezentacja Festiwalu Monodramu MONOwMANU.
Jury w składzie: Małgorzata Loeffler - przewodnicząca - absolwent Wydziału Kulturoznawstwa UŁ - specjalność teatrologia, Magda Komarzeniec - absolwentka filologii polskiej UŁ, Justyna Piechota - studentka Wydziału Kulturoznawstwa - teatrologia - UŁ, Joanna Kliber - studentka Wydziału Kulturoznawstwa - teatrologia - UŁ, Anastazy Pierzgalski - student Wydziału Kulturoznawstwa - teatrologia - UŁ, Sławomir Izydorczyk - przedstawiciel publiczności, Marzena Kobielska - sekretarz Jury, po obejrzeniu siedmiu spektakli konkursowych postanowiło przyznać jedną Główną artystyczną nagrodę w postaci ceramicznej rzeźby "Mały MONO" - autorstwa Iwo Rynkiewicza spektaklowi:
"Tancerz Mecenasa Kraykowskiego" (na zdjęciu) wg Witolda Gombrowicza w wykonaniu Dariusza Sosińskiego aktora Teatru im. Wojciecha, reżyseria i opracowanie tekstu - Dariusz Sosiński
Jury przyznało trzy równorzędne wyróżnienia spektaklom:
- "Gombrotypy" wg tekstów Witolda Gombrowicza w wykonaniu Przemysława Gąsiorowicza aktora Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie, reżyseria i adaptacja - Przemysław Gąsiorowicz
- "Zastępstwo" w wykonaniu Tadeusza Falany aktora Teatru "Mój Teatr" w Poznaniu, scenariusz - Artur Beling/Marek Zgaiński, reżyseria - Marek Zgaiński
- "Igraszki z aniołem" w wykonaniu Lecha Gwita, aktora Teatru "Mój Teatr" w Poznaniu, scenariusz i reżyseria - Robert Mirzyński.
Ponadto Jury na podstawie zliczonych głosów publiczności w głosowaniu tajnym, przyznało Wielką Ekologiczną Nagrodę Publiczności - spektaklowi:
"Smażone, zielone pomidory" w wykonaniu Elżbiety Czerwińskiej z Warszawy, scenariusz i reżyseria - Remigiusz Grzela
Jury jednoznacznie stwierdza, że Festiwal MONOwMANU ma prawo wpisać się na listę stałych wydarzeń kulturalnych miasta Łodzi, a Stowarzyszenie Komedia Łódzka, które zawiaduje Teatrem Małym w Manufakturze, deklaruje dalszą gotowość do pracy nad podtrzymaniem i rozwojem formuły tego Festiwalu. Należy wciąż szukać okazji dla spotkań ze sztuką teatru w ogóle, bowiem tylko taki sposób artystycznych konfrontacji pozwoli trwale rozwijać formę i treść pięknego zawodu aktora.