Artykuły

"Werther" i goście

Słynne dzieło Johanna Wolfgan­ga Goethego "Cierpienia młodego Werthera", dające początek wiel­kiej epoce romantyzmu, dla wielu kompozytorów stanowiło nie lada pokusę stworzenia na jego tle opery; jednak tylko Francuz Jules Massenet zdołał w końcu ub. wie­ku nadać popularnemu (nie mniej chyba w swoim czasie niż szeks­pirowscy bohaterowie Romeo i Ju­lia) tematowi kształt muzyczny, który wszedł do repertuaru scen operowych na całym świecie.

"Werther" Masseneta wystawia­ny był i w Warszawie od początku naszego stulecia do połowy lat trzydziestych, obecnie zaś pojawia się tu po raz pierwszy po wielolet­niej przerwie.

Nowa dyrekcja stołecznego Tea­tru Wielkiego (honorując w tym przypadku plany poprzedniej) przygotowała premierę tego wybit­nego dzieła francuskiej opery ro­mantycznej w realizacji francu­skich gości na 20 listopada br. Muzyczne kierownictwo sprawuje Jean-Pierre Marty, reżyseruje zna­komity polski tancerz i pedagog osiadły w Paryżu Gerard Wilk (de­biutując w tej profesji), scenogra­fię przygotował Jean-Jacques Le Corre. W partiach solowych poja­wią się na premierze również goś­cie: tytułową odtworzy tenor Ge­rard Garino, Charlotte zaśpiewa Polka, występująca dotąd wyłącz­nie na scenach zagranicznych, Stefania Kałuża (mezzosopran), w partii Alberta usłyszymy barytona Marcina Bronikowskiego. Honoro­wym gościem na premierowym spektaklu będzie prawnuczka kom­pozytora, p. Anne Bessand-Massenet, znawczyni i propagatorka jego twórczości, z którą dzień przed pre­mierą, 19 bm. o godz. 12.00 odbę­dzie się, otwarte dla publiczności, spotkanie w foyer Teatru Wielkiego.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji