Artykuły

X Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży Wigraszek 2011

W dniach 14-17 czerwca 2011 r. w Suwałkach odbędzie się IX Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży Wigraszek 2011.

Regulamin

X Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dzieci i Młodzieży WIGRASZEK 2011

I

Festiwal odbywać się będzie w dniach 14-17 czerwca 2011 r. w Suwałkach.

II

Celem festiwalu jest:

nawiązanie wzajemnych kontaktów zespołów dziecięcych i młodzieżowych, polskich i zagranicznych, poprzez sztukę teatralną

dialog uczestników festiwalu dotyczący problemów młodego, współczesnego człowieka

inspirowanie do poszukiwań nowych form pracy artystycznej i wychowawczej w zespole

promocja twórczości teatralnej dzieci i młodzieży

edukacja teatralna instruktorów i dzieci poprzez udział w warsztatach.

III

W festiwalu mogą uczestniczyć zespoły teatralne:

1. Skupiające dzieci do lat 18

2. Działające w krajach europejskich.

3. Prezentujące spektakle w kategorii dziecięcej i młodzieżowej:

a) teatry żywego planu

b) teatry animacji

c) teatry piosenki

d) teatry ruchu

e) teatry uliczne (szczególnie mile widziane)

f) kabarety

IV

1. Podstawą zgłoszenia zespołu jest nadesłanie do 27 kwietnia 2011 r. na adres Regionalnego Ośrodka Kultury i Sztuki, 16-400 Suwałki, ul. T. Noniewicza 71, z dopiskiem "Wigraszek 2011":

a) rejestracji spektaklu (ogólny plan bez zbliżeń i montażu) na płytach CD, DVD

b) dokładnie wypełnionej karty zgłoszenia (do pobrania na stronie internetowej festiwalu).

2. Organizatorzy powołają Radę Artystyczną, która dokona kwalifikacji zgłoszonych spektakli. O decyzji Rady Artystycznej organizatorzy powiadomią zespoły do 6 maja 2011 r.

3. Zespoły zakwalifikowane do udziału obowiązane są przesłać do 15 maja 2011 r. oficjalne potwierdzenie uczestnictwa oraz materiały informacyjno-reklamowe zespołu (pocztą elektroniczną).

Uwaga: Zgłoszenie nadesłane po 27 kwietnia 2011 roku nie będą brane pod uwagę przez Radę Artystyczną przy kwalifikacji.

V

1. Spektakle oceniać będzie jury powołane przez organizatorów.

2. Przewidziane są nagrody pieniężne i rzeczowe dla zwycięskich zespołów w kategoriach dziecięcej i młodzieżowej i instruktorów oraz nagroda Grand Prix.

3. Jury przy ocenie weźmie pod uwagę następujące kryteria:

a) walory wychowawcze spektaklu

b) kreacje aktorskie

c) prawdziwość wypowiedzi

d) oprawę muzyczną

e) oprawę plastyczną.

VI

Imprezy towarzyszące

1. W ramach festiwalu odbędą się spotkania:

a) metodyczne i warsztatowe poświęcone problemom pracy teatralnej z dziećmi

b) rekreacyjno-kulturalne, które odbywać się będą w miejscach atrakcyjnych turystycznie w otoczeniu bogatej przyrody Suwalszczyzny.

Organizatorzy uprzejmie proszą zespoły teatralne oraz instruktorów o udział w proponowanych warsztatach i spotkaniach przez cały czas trwania festiwalu.

VII

Koszty związane z pobytem zespołu

1. Koszty noclegów i wyżywienia pokrywają uczestnicy festiwalu w ramach akredytacji w wysokości 300 zł od osoby za cztery dni festiwalu. Wpłata na konto: Bank PEKAO SA O/Suwałki nr 44 1240 5211 1111 0000 4920 8096 z dopiskiem "Wigraszek 2011" do dnia 6 czerwca 2011 r.

2. Zespoły niekorzystające z noclegów i wyżywienia wpłacają wpisowe w wysokości 35 zł os. osoby.

3. Instytucja zgłaszająca zespół pokrywa koszty przejazdu zespołu na festiwal i z festiwalu.

4. Odwołanie rezerwacji noclegów i wyżywienia uczestników winno być zgłoszone organizatorom najpóźniej do 10 czerwca 2011, w przeciwnym wypadku organizatorzy obciążą ww. kosztami placówkę delegującą zespół.

VIII

Obowiązki organizatorów i uczestników

1. Organizatorzy zapewniają:

a) dużą scenę o wymiarach 8x5,5 m, wys. stropu 8 m (uwaga: brak możliwości opuszczania sztankietów do podwieszenia dekoracji, brak kurtyny)

b) małą scenę o wymiarach 4 x 4 m, wys. 3,5 m

c) oświetlenie (przy dużej scenie brak możliwości zawieszenia świateł nad sceną), sprzęt nagłaśniający, odtwarzacz CD, magnetofon i MD

d) obsługę techniczną spektaklu

e) wyłącznie standardowe rekwizyty potrzebne do realizacji spektaklu: stół, krzesło, wieszak i lustro, pod warunkiem, że zostaną ujęte w karcie zgłoszenia.

2. Organizatorzy nie zapewniają rekwizytów potrzebnych do realizacji spektaklu innych niż w punkcie 1 e.

Uwaga: organizatorzy proszą o dokładne opisanie potrzeb scenicznych i technicznych w karcie zgłoszenia. Wymagane jest wcześniejsze uzgodnienie wszystkich potrzeb związanych z montażem spektaklu i uzyskanie potwierdzenia możliwości ich realizacji przez organizatora. Osobą do kontaktu w tym zakresie jest pan Karol Kisłowski (Dział Administracyjno-Gospodarczy), tel. +87 566 42 11 lub 563 51 63, kom. 602 250 505.

3. Zespoły uczestniczące przygotowują:

a) prezentację zespołu (okrzyk, działanie teatralne ok. 3 min)

b) transparent zawierający logo zespołu

c) plakat informujący o zespole i regionie, z którego pochodzi.

4. Placówki zgłaszające zespoły do udziału w festiwalu oraz twórcy spektaklu wyrażają zgodę na rejestrację fotograficzną, audio i wideo spektakli oraz ich emisję przez telewizję bez roszczeń finansowych z tym związanych, jak też na wykorzystywanie powstałej dokumentacji w celach metodycznych.

5. Zespoły zobowiązują się do bezpłatnego pokazania spektaklu w miejscach wskazanych przez organizatora.

6. Zespoły przyjeżdżają z instruktorem oraz opiekunem (jeden opiekun na dziesięcioro dzieci).

7. Zespoły uczestniczą w programie proponowanym przez organizatorów.

Biuro organizacyjne festiwalu:

Regionalny Ośrodek Kultury i Sztuki w Suwałkach

ul. T. Noniewicza 71, 16-400 Suwałki

tel. +87 566 42 11, faks +87 566 49 34

e-mail: teatr@rokis.suwalki.pl

www.rokis.suwalki.pl/wigraszek.htm

Kierownik artystyczny festiwalu: Grażyna Filipowicz-Karp, tel. +87 566 42 11, 513 625 229

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji