Artykuły

Linda z pianką

Serwis Media i Marketing przedstawił raport na temat produktów i branż, z którymi kojarzą się znani polscy aktorzy. Pytano m.in. o Bogusława Lindę, Joannę Brodzik, Cezarego Pazurę i Daniela Olbrychskiego - pisze Roman Pawłowski.

Wyniki nie są zaskakujące. Okazuje się, że Bogusław Linda najczęściej kojarzy się z piwem i samochodami, a Joanna Brodzik z kosmetykami i odzieżą. Cezary Pazura nie jest wyjątkiem, on również przywodzi na myśl piwo oraz samochody. Jedynie Daniel Olbrychski odbiega od stereotypu twardego mężczyzny - co trzeci Polak, patrząc na odtwórcę roli Kmicica, w wyobraźni widzi lody. To wynik intensywnej kampanii reklamowej podczas ostatnich wakacji, kiedy to artysta lizał produkty polskiego przemysłu lodziarskiego u boku Maryli Rodowicz.

Jak piszą autorzy raportu, może on być "wskazówką dla marketerów, z jakimi gwiazdami mogliby wiązać się sponsoringowo czy reklamowo". Ja bym poszedł dalej - dlaczego nie obsadzić aktorów w rolach produktów, z którymi się kojarzą? Bogusław Linda mógłby wystąpić w roli szklanki piwa z delikatną pianką na głowie i kroplami wody na oszronionych policzkach. Joanna Brodzik, zamiast mydlić włosy przed milionami telewidzów, mogłaby zagrać sam szampon - efektownie się pieniąc. Cezary Pazura świetnie sprawdziłby się jako najnowszy model limuzyny (nikt tak jak on nie naśladuje odgłosu dwulitrowego silnika z turbodoładowaniem). Mam tylko wątpliwości, czy rola apetycznego loda odpowiada Danielowi Olbrychskiemu. Tutaj pasuje raczej szabla niż wafelek, ale od czego charakteryzacja?

Marketing aktorski to wielkie wyzwanie zarówno dla artystów, jak i dla copywriterów. Warto je podjąć. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, za parę lat nazwiska wykonawców do tego stopnia zrosną się z produktami, że zamiast mówić "chodźmy na piwo" będziemy mówić "chodźmy na lindę" albo "poproszę trzy lindy, ale zimne". Będziemy jeździć "pazurami", lizać dla ochłody "daniele" i myć się w "brodziku". Tak samo jak sprzątamy elektroluksem czy grzejemy farelką. Pozostaje pytanie, kto wtedy będzie występował w filmach oraz serialach, ale być może kultura będzie już wtedy całkowicie zbędna.

Na zdjęciu: Joanna Brodzik reklamuje szampon koloryzujący.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji