Przedstawienia

Trwa wczytywanie

Michaił Bułhakow

Czy pan widział Poncjusza Piłata?



utwór
Mistrz i Małgorzata (Michaił Bułhakow)
miejsce premiery
Teatr Polski, Wrocław
Scena Kameralna
data premiery
30 listopada 1974
reżyseria
Piotr Paradowski
przekład
Irena Lewandowska Witold Dąbrowski
adaptacja
Piotr Paradowski
scenografia
Mariusz Chwedczuk
muzyka
Rafał Augustyn
ruch sceniczny
Janusz Pieczuro
asystent reżysera
Andrzej Wilk
Obsada
Poncjusz Piłat, equus Romanus jazdy. Ogólnie znana postać procuratora Judei. Żołnierz, któremu los wyznaczył niewdzięczną funkcję w znienawidzonym mieście Jeruszalaim. Czuje się tu wygnańcem. Nie lubi zapachu olejku różanego. Mężczyzna dojrzały
Igor Przegrodzki
Michał A. Berlioz, redaktor miesięcznika literackiego i prezes zarządu jednego z największych stowarzyszeń literackich Moskwy. Mniej więcej czterdziestoletni. Oczytany. Wykazuje solidną erudycję. Podejmuje też dyskusję na temat szóstego dowodu Immanuela Kanta
Eliasz Kuziemski
Iwan Bezdomny, poeta. Autor niezbyt udanego poematu. Wykazujący mniejszą od Berlioza erudycję, co z jednej strony wychodzi mu na dobre, ale z drugiej powoduje wplątanie w niezbyt miłe konflikty. Nie przekroczył trzydziestu lat. "Gniewny nonkonformista"
Andrzej Mrozek
Jeszua Ha-Nocri, wędrowny filozof o wielkiej sile oddziaływania na otoczenie. Jak każda wielka indywidualność, zdobywa sobie gorących zwolenników, ale i wielkich wrogów. Ci ostatni rekrutują się przede wszystkim z kręgów imperialnych i arcykapłańskich. Młody
Janusz Peszek
Woland, szef pewnej "czarnej mafii", umiejący przekonywająco grać różne role (między innymi arcykapłana Józefa Kaifasza). Wielka inteligencja! Można zaryzykować twierdzenie, że jest szatanem
Andrzej Polkowski
Behemot, bliski asystent Wolanda, również umiejący sprawnie grać różne role (między innymi Sekretarza Piłata, różnych przedstawicieli psychiatrii), aczkolwiek nie zawsze dokłada starań, aby odegrać je przekonywająco. Ma w sobie coś kociego
Ewa Lejczak
Asasello vide Behemot, ale w rolach Marka Szczurzej Śmierci, Pielęgniarza. "Ciemnofioletowy rycerz o mrocznej twarzy, demon bezwodnej pustyni"
Adam Dzieszyński
Noc-Nisa, piękne narzędzie w rękach asystentów Wolanda, płci raczej żeńskiej
Nika Sołubianka
Asystent, bardzo dobry fachowiec - praktyk w klinice psychiatrycznej. Twarz jakby pozbawiona możliwości odmalowywania wewnętrznych emocji
Halina Piechowska
Afraniusz, pełni funkcję komendanta tajnej służby przy boku Piłata. W swoim zawodzie jest w większym stopniu praktykiem niż teoretykiem i inicjatorem. Znacznie ustępuje swojemu szefowi bystrością i finezją myślenia, ale wiele z tych braków nadrabia właśnie dużą praktyką. Interesujący młodzieniec
Andrzej Wilk
Juda z Kiriatu. Bardzo przystojny, młody człowiek. "Playboy". Pionek - ale bardzo ważny - w pewnej aferze mistyczno-politycznej. Już sam charakter afery wskazuje, że los Judy znajduje się poza jego osobistym wpływem
Wojciech Malec
Mateusz Lewita, fanatyczny wielbiciel Jeszui Ha-Nocri, jego uczeń. Spisuje słowa Mistrza, ale - jak twierdzi Piłat - bez należytego zrozumienia ducha tych słów. Rówieśnik Jeszui. Na scenie widzimy go już w stanie krańcowego wyczerpania
Jerzy Z. Nowak
Chaos
Zygmunt Bielawski
 
Cezary Kussyk
 
Jerzy Racina
oraz studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego PWSM we Wrocławiu
Maria Mikołajewicz
 
Mieczysław Milun
 
Andrzej Tuliszkiewicz
 
Robert Woroniecki

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x