Artykuły

Gry małżeńskie

Czym kończą się gry i zabawy małżeńskie, gdy przekroczy się ustalone odwieczną normą ramy, można się przekonać oglądając na deskach Teatru Ateneum "Związek otwarty" Dario Fo. Jest to pierwsze spotkanie warszawskiej publiczności ze sztuką laureata literackiego Nobla '97, która przewędrowała wiele europejskich scen. Fabuła sztuki opiera się na starym jak świat motywie zdrady małżeńskiej, jednakowo bolesnej dziś, jak przed wiekami.

Pan świata, czyli samiec, z właściwą sobie pychą sądzi, że znalazł remedium na dotkliwość zdrady. Otóż wystarczy, żeby obie strony traktowały swe pozamałżeńskie romanse z jednakową tolerancją, a zapanuje dozgonna sielanka. Że stanie się inaczej, nie trzeba nikogo przekonywać. Słowa, jakie padną ze sceny, zaskoczą nas i rozbawią.

Gdy Aleksander Berlin, reżyser i tłumacz sztuki, zetknął się z jej tekstem podczas deszczowych mazurskich wakacji, nie przewidywał, że Dario Fo za parę miesięcy będzie noblistą. Ale gdy rozważał kształt sceniczny i obsadę spektaklu, był pewien, że wulgaryzmy tekstu łatwo będzie strawić w finezyjnej interpretacji Ewy Wiśniewskiej i Leonarda Pietraszaka. Wdzięk i najwyższej próby warsztat aktorski wykonawców wydobywają wszystkie walory sztuki. Na pytanie, czy autor zasłużył na Nobla, odpowiecie sobie Państwo sami.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji