Artykuły

Warszawa. Wagner był Tristanem

Dobrze, że Opera Narodowa pod nowym kierownictwem powróciła do zapoczątkowanych przez Sławomira Pietrasa spotkań przygotowujących do odbioru każdego nowego dzieła muzycznego. Pietras nazywał owe seanse edukujące publiczność "warsztatami operowymi", dyrektor Waldemar Dąbrowski dał im tytuł "Przed premierą".

Okazją stał się nowy balet do muzyki Ryszarda Wagnera "Tristan", oparty na starej celtyckiej legendzie o wielkiej, choć grzesznej miłości. To, co widzom będzie opowiedziane językiem tańca, starali się przybliżyć słowem mówionym choreograf Krzysztof Pastor oraz muzykolog Szymon Paczkowski. Fragmenty muzyki prezentowały pianistka Anna Marchwińska i śpiewaczka Anna Lubańska. Dla uczestników spotkania stało się zrozumiałe, że legenda o Tristanie symbolizowała Wagnerowi jego własne uczucie do zamężnej Matyldy Wesendonk.

Przed premierą "Tristana", spotkanie na temat baletu Krzysztofa Pastora,

Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, 22 marca 2009.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji