Artykuły

Kielce. Tancerze KTT w metalowych klatkach

Tancerze w metalowych klatkach, tancerki w butach na obcasie, do tego trochę orientalnych elementów - tak najkrócej zapowiedzieć można nowy spektakl KTT.

"Zrywamy okowy snu, odrywamy się od własnego ja... metal, metal i ciało, schronienie... Znajdujemy kolejne schronienia i jeszcze inne, bo jest ich wiele, wiele..." - tak pisze Ira Nadia Kodiche, francuska autorka i choreograf o swym najnowszym spektaklu. Premiera "Metamorfoz" [na zdjęciu] w wykonaniu Kieleckiego Teatru Tańca w niedzielę.

Na scenie zobaczymy 17 tancerzy oraz metalowe klatki, w których będą tańczyć. Ale to nie jedyna nowość. Po raz pierwszy tancerki zatańczą w butach na wysokich obcasach o wysokości 8 cm. - To jest dla nich trudna rzecz, bo zazwyczaj tańczą boso - mówi Elżbiety Szlufik-Pańtak, dyrektor i choreograf KTT.

W tańcu pojawią się również orientalne elementy. - Związane jest to z moim orientalnym pochodzeniem - tłumaczy Nadia Kodiche. Sam spektakl mówi o przemianie duchowej i cielesnej człowieka. - "Metamorfozy" to emocje wewnętrzne. Wszystkie osoby na scenie będą przedstawiać emocje - dodaje Kodiche.

Metamorfozy nie będą jedynym przedstawieniem podczas niedzielnego wieczoru. Wieczór rozpocznie spektakl "Bolero" w choreografii Elżbiety Szlufik-Pańtak i Grzegorza Pańtak do muzyki Maurice Ravela. Miał on premierę w grudniu ubiegłego roku. Trwający 16 minut balet to układ oparty na partnerstwie. Występujące na scenie pary są symbolem kobiety i mężczyzny, delikatności i siły. Tancerzom towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali.

Początek w niedzielę 22 kwietnia o godz. 19 na dużej scenie Kieleckiego Centrum Kultury. Bilety po 15, 20, 25 zł do kupienie w kasie KCK.

Ira Nadia Kodiche

Pochodzi z francusko-algierskiej rodziny. Tancerka, piosenkarka, pedagog i choreograf w Oie Tvnk w Paryżu. Pobierała lekcje w Conservatoire d'Angers en Classique u profesorów specjalizujących się w classique jazz contemporain. Prezentuje styl tańca nazywany etnicznym modern jazz, łączy elementy tańca arabskiego z różnymi stylami, takimi jak hip-hop i modern jazz. Podkreśla wagę rąk, jako środka wyrazu, który stanowi wielką wartość interpretacyjną. Od 2001 roku jest stałym pedagogiem prowadzącym styl tańca modern jazz na warsztatach jazzowych organizowanych przez Kielecki Teatr Tańca.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji