Artykuły

Warszawa. Kompozycja „Martwa natura” Antoniny Nowackiej

Twórcy Unsound Festival, Teatr Powszechny, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zapraszają na wykonanie kompozycji Antoniny Nowackiej „Martwa natura”. Wydarzenie odbędzie się w najbliższą niedzielę, 13 września o godz. 20.00, przed Muzeum Sztuki Nowoczesnej nad Wisłą w Warszawie (Wybrzeże Kościuszkowskie 22). 


Kompozycja jest częścią spektaklu „Martwa natura” w reżyserii Agnieszki Jakimiak, którego premiera zaplanowana jest na 7 listopada 2020 r. w Teatrze Powszechnym w Warszawie. 


Antonina Nowacka wykona kompozycję wraz z aktorami Michałem Czachorem i Grzegorzem Artmanem. Artystka i artyści podążają za Josephem Beuysem i chrobotem kwiatów, które oplatają korony drzew w śnie Fungusa Florisa, uczestnika Kongresu Wymierających Gatunków 2020 roku.


Po wykonaniu kompozycji odbędzie się solowy występ Lyry Pramuk, amerykańskiej artystki mieszkającej w Berlinie, która łączy ze sobą klasyczny śpiew, popową wrażliwość, performatywne praktyki i elementy kultury klubowej. Usłyszymy również utwory z ostatniej solowej płyty „Fountain”, której Pamuk jeszcze nie wykonywała na żywo przed większą publicznością.


Liczba uczestników wydarzenia jest ograniczona – obowiązują zapisy. Formularz do rezerwacji bezpłatnych wejściówek dostępny jest na stronie internetowej: artmuseum.pl.


Wykonanie kompozycji Antoniny Nowackiej oraz późniejszy występ Lyry Pramuk zamkną Festiwal Ephemera oraz wystawę „Wiek Półcienia” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.


Więcej informacji o spektaklu „Martwa natura” 


Prapremiera: 7 listopada


Scena Mała, Teatr Powszechny w Warszawie


reżyseria: Agnieszka Jakimiak


obsada: Karolina Adamczyk, Grzegorz Artman, Aleksandra Bożek, Michał Czachor, Oskar Stoczyński


„Martwa natura” to zbiór elegii, które pozwalają nam nie tyle przepracować stratę, ile uświadomić sobie, co niesie ze sobą świadomość braku i nieobecności. Być może świat, który znamy, zaczyna odchodzić w niepamięć, ale stworzenie nowego porządku – społecznego, instytucjonalnego, artystycznego – będzie trudne do przeprowadzenia, jeśli nie będziemy wiedzieć, z kim i z czym musimy się pożegnać. 


W czasach pandemii wiele wyobrażeń i przekonań na temat sztuki ulega rozpadowi. Jednak niektóre z nich mogą się umocnić – tak jak przeświadczenie, że sztuka służy nam do budowania więzi i sojuszy, sieci porozumienia i wsparcia. Joseph Beuys – aktywista i niepokorny artysta, nieugięty rzecznik troski o środowisko naturalne – stanowi punkt wyjścia dla wędrówki po tych terytoriach sztuki, które są podejrzewane o właściwości terapeutyczne. Być może nadszedł czas, żeby spróbować zachwiać starymi podziałami między sztuką a społeczeństwem, sztuką a nie-sztuką, sztuką a naturą. Być może sztuka mogłaby pomóc nam zastąpić poprzednie nawyki brakiem przyzwyczajeń i otwartością na zmianę.


Spektakl realizowany przez Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie w ramach projektu „Beuys” dzięki wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.


Partnerzy: Gorki Theater, Sommerblut Kulturfestival e.V. w Kolonii i Theater Freiburg. 


Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji