Artykuły

Aktualnie o korupcji

Bohaterowie rodem ze sztuki Johna Gaya, songi na wzór Bertolta Brechta, jednak tekst najbardziej współ­czesny naszym czasom, pióra Vaclava Havla. Wczoraj na sce­nie Teatru Dramatycznego mia­ła miejsce premiera "Opery że­braczej".

To ostatnia w tym sezonie pre­miera w Teatrze Dramatycznym. Piotr Cieślak wystawił "Operę żebraczą" na motywach sztuki Vaclava Havla. - To przedstawie­nie nie jest wskazane dla radnych zbyt ściśle skrępowanych pewny­mi poglądami. Jest rozrywkowe i nie ma w nim nic wulgarnego, w związku z tym jest to sztuka dla widzów od lat 14 - mówi Piotr Cieślak.

Reżyser sięgnął po wersję Vaclava Havla, wzbogacając ją songami Michała Zabłockiego, poety z Piwnicy pod Baranami. Muzykę do spektaklu napisał Jan Kanty Pawluśkiewicz, kierowni­kiem muzycznym jest Hadrian Tabęcki.

Po dużej przerwie do śpiewu powróciła Jadwiga Jankowska-Cieślak. która gra Peachumową, partneruje jej Sławomir Orzechowski. Kapitana Macheatha gra Marcin Dorociński. W rolach Lockitów zobaczyliś­my Danutę Stenkę i Marcina Trońskiego, szefową burdelu - Dianę - gra Małgorzata Niemirska. Na scenie wystąpiły tak­że Małgorzata Kożuchowska i Agata Kulesza.

- Zespół Teatru Dramatyczne­go jest bardzo rozśpiewany, nie mieliśmy więc trudności na pró­bach. Ogromną jego zaletą jest umiejętność pracy zespołowej - podkreśla reżyser.

Nie zmieniając nazwisk boha­terów pierwotnej, XVIII-wiecznej sztuki Johna Graya, reżyser osadził wydarzenia we współczesnych realiach, w tej części Europy, w czasach po 1989 ro­ku po okresie zmian. Scenografię przygotował Jan Ciecierski, kostiumy Irena Bie­gańska.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji